מבקר,מפקח

מבקר,מפקח
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: מבקר,מפקח.
זוהי הגדרה בת 9 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: רביזור .

קצת מידע רנדומלי על הביטוי "רביזור ":
רביזור (ברוסית: Ревизор; שמשמעו: מפקח), הוא מחזה סאטירי פרי עטו של המחזאי הרוסי יליד אוקראינה ניקולאי גוגול. ‏[1] המחזה פורסם במקור ב-1836 ובמהדורה מתוקנת ב-1842. הוא מבוסס על אנקדוטה שכנראה סיפר פושקין לגוגול, ‏[2]
הצגת הבכורה של "רביזור" התקיימה ב-1 במאי 1836 והסתיימה בכישלון חרוץ. מייד לאחר מכן עבר גוגול להתגורר מחוץ לרוסיה. ב-12 השנים הבאות הוא נדד ברחבי אירופה, כשמקום מושבו העיקרי היה רומא. ברבות הימים הפך המחזה לאחד המועלים ביותר במחזאות העולמית.
המחזה הוא קומדיה של טעויות, סאטירה על חמדנות וטיפשות אנושית ועל השחיתות השלטונית שפשתה באימפריה רוסית.
לדברי היסטוריון הספרות הרוסית דימיטרי פטרוביץ' סביאטופולק-מירסקי, המחזה

"נעלה לא רק בדמויות ובדיאלוג – אלא הוא גם אחד מהמחזות הרוסיים הבודדים הבנוי כמלאכת מחשבת מושלמת מתחילתו ועד סופו. המקוריות המבריקה שלו מורכבת מהיעדרן המוחלט של מושא אהבה ודמויות שניתן לאהוד אותן. המאפיין האחרון גרם להתנגדות עמוקה בקרב אויביו של גוגול, וכסאטירה המחזה הצליח מאוד בזכות כך. מראשיתו ועד סופו, אין מילה או הטעמה אחת שאינה במקומה, והמתח הקומי הוא בעל איכות כזאת שאפילו גוגול בעצמו לא תמיד הצליח להגיע אליו."‏[3]

הסצינות דמויות החלום של המחזה, המשקפות לעתים זו את זו, סובבות לעתים בורטיגו אינסופי של הונאה עצמית סביב הדמות העיקרית, חליסטקוב, שמייצג חוסר אחריות, קלות דעת והיעדר שיקול דעת. "הוא מגלם עשיה חסרת משמעות, על בסיס שאפתנות שמקורה ברגשי נחיתות." (מירסקי) פרסומו של המחזה חולל זעם רב מצד העיתונות ה ריאקציונרית. נדרשה התערבותו האישית של ניקולאי הראשון, קיסר רוסיה כדי להציג את המחזה, בו שיחק מיכאיל צ'פקין (Mikhail Shchepkin) בתפקיד הראשי של ראש העיר.

נלקח מויקיפדיה