פרשן כדורסל ידוע

פרשן כדורסל ידוע
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: פרשן כדורסל ידוע.
זוהי הגדרה בת 16 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: אריה מליניאק .

קצת על אריה מליניאק:
אריה מליניאק (נולד ב-25 באוקטובר 1949) הוא פרשן כדורסל ישראלי שהיה בעברו כדורסלן ומאמן כדורסל בולט.
בילדותו לקה בשיתוק ילדים והיה משותק בחצי גופו עד שהחלים.
הוא החל את דרכו כשחקן כדורסל בהפועל תל אביב בהפועל רמת גן והיה חבר נבחרת הנוער, נבחרת העתודה, נבחרת ישראל למכביה ונבחרת אס"א בכדורסל. בגיל 21 סיים קורס מאמנים, ובגיל 26 החל החל בקריירת אימון כמאמן-שחקן. אימן בהפועל רמת גן, הפועל חולון, הפועל עפולה, הפועל גליל עליון עמה העפיל לגמר גביע המדינה.
בעבר אימן מליניאק גם את נבחרת הנוער של ישראל, היה עוזר מאמן של רלף קליין בנבחרת ישראל בכדורסל, ובשנת 1983 לאחר עזיבתו של קליין לגרמניה קודם מליניאק לעמדת המאמן הראשי, כשלתפקיד עוזר המאמן מונה פיני גרשון. הנבחרת בניהולו כשלה בניסיונה להעפיל לאולימפיאדת לוס אנג'לס (ישראל מעולם, נכון ל – 2012, לא הצליחה לעלות לטורניר האולימפי בכדורסל).
לאחר מכן הוא מונה כמאמן הפועל גליל עליון, ובעונת 1986/1987 הוא הביא לקבוצה את הכישרון הצעיר נדב הנפלד, וביחד הם העפילו לגמר גביע המדינה מול מכבי תל אביב. למרות שגליל עליון הובילה ב-20 הפרש במחצית המשחק, מכבי תל אביב הייתה זו שזכתה בגביע. ב-1989 הוא אימן את א.ס. רמת השרון מהליגה הארצית, שם חבר אליו שוב הנפלד. בתום העונה העפילה א.ס. רמת השרון לליגה הלאומית. עונה לאחר מכן התפטר מליניאק מאימון הקבוצה לאחר מספר מחזורים, ולתפקיד המאמן מונה עוזרו ישראל לב.
לאחר שפרש מאימון היה פרשן במעריב וכן בערוץ 1 בשידוריה של מכבי תל אביב במשחקיה בגביע אירופה, אבל הוא הודח מתפקידו בגלל שלטענת מכבי היה ביקורתי מדי לטעמם[דרוש מקור]. לאחר מכן הוא חזר בשנת 1993 לעמדת הפרשן בערוץ 2 במשחקי מכבי תל אביב בגביע קוראץ'. שנה לאחר מכן חזר מליניאק לערוץ 1 כדי לפרשן את מכבי תל אביב בגביע אירופה. שנה לאחר-מכן הוא הגיש בערוץ 2 את תוכנית סיכום המחזור בכדורגל "הדקה ה-91" לצידו של יורם ארבל. בהמשך שימש אריה פרשן כדורסל בעיתוני הספורט היומיים מעריב וידיעות אחרונות, תפקיד אותו הוא ממלא עד היום.
מליניאק הגיש עד תחילת 2009 פעם בשבוע את התוכנית "יש עם מי לדבר" בגלי צה"ל. כמו כן הגיש במשך 20 שנה פינת ספורט בתוכנית התרבות "בילוי נעים" עם מולי שפירא, ו"ציפורי לילה מאמנות", תוכנית שעסקה באימון (קאוצ'ינג) על היבטיו השונים.
מליניאק הוא אחד המאמנים הוותיקים והמובילים בתחום הקאוצ'ינג בישראל (מאז 1993). המציא גישת אימון שמבוססת על ניהול ארגוני באמצעות אבחנות של אימון ספורט, ועובדת בהצלחה בחברות וארגונים. הרעיון המרכזי הוא שכל סיטואציה בחיים היא משחק, יש לה כללים, שחקנים, "מגרש" ו"יציע". בני אדם הם צופים ופרשנים, או שחקנים פעילים.
בשנות ה-80 ניהל מליניאק את בית הספר למאמני כדורסל במכון וינגייט, והקים וניהל את ליגת הקיץ בכדורסל, לשחקנים כחול-לבן, שפעלה במשך עשר שנים. ב-1976 הקים ברמת השרון את בית הספר הראשון בישראל לקט-סל (כדורסל על סלים נמוכים לילדים בני 8-12), ומאוחר יותר את ליגת הקט-סל הראשונה באזור תל אביב, שהפכה לליגת קט-סל ארצית, שמונה מאות קבוצות ואלפי שחקנים צעירים.

נלקח מויקיפדיה