קיסר גרמני

קיסר גרמני
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: קיסר גרמני.
זוהי הגדרה בת 10 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: רייך .

קצת מידע רנדומלי על הביטוי "רייך ":
הרַייךְ הגרמני (בגרמנית: Deutsches Reich; דוֹיטְשֶס רייך) היה ישות מדינית שהתקיימה במרכז אירופה בין השנים 1871 ל-1945, בגבולות משתנים ותחת משטרים פוליטיים שונים. כיום, הרפובליקה הפדרלית של גרמניה רואה את עצמה כיורשתו החוקית.
בתרגום מילולי, המילה "רייך" פירושה "קיסרות; ממלכה; תחום שלטון" – וכך נקראה האימפריה הגרמנית שהוקמה ב-1871. רשמית, היה זה שמה של המדינה עד להתמוטטותה וכיבושה על ידי בעלות הברית בסוף מלחמת העולם השנייה. אף כי בהיסטוריוגרפיה ובשיח הציבורי מקובל להפריד בין שלושת המשטרים הגרמניים בשנים אלה – הקיסרות הגרמנית, רפובליקת ויימאר וגרמניה הנאצית – נשמר קיום מדיני רציף תחת שם זהה, למרות שסדרי השלטון וגבולות המדינה השתנו שוב ושוב.
כמו ל-imperium בשפה הלטינית, למילה "רייך" משמעות רחבה; רפובליקת ויימאר וגרמניה הנאצית השתמשו בשם "הרייך הגרמני" בעוד ששתיהן היו לפחות דה יורה רפובליקאיות במבנה שלהן.
בעקבות סיפוחה של אוסטריה לגרמניה ב-1938 החלו בחוגי הממשל ובעיתונות להשתמש בשם "הרייך הגרמני רבתי" (Großdeutsches Reich; גרוסדויטשס רייך). הוא התקבל כשמה הרשמי של המדינה רק בשנתיים האחרונות (1943 – 1945) של השלטון הנאצי, אם כי לא נקלט ולא הפך לשגור.
הישות התקיימה מאיחוד גרמניה ועד להשלטת משטר הכיבוש של בעלות הברית בסוף מלחמת העולם השנייה. למרות ששני האירועים ההיסטוריים התרחשו בהדרגה ולאו דווקא בנקודת זמן מוגדרת, קבע ההיסטוריון וולפגנג פאול כי הרייך התקיים מסביבות השעה 12:00 בצהרי ה-18 בינואר 1871, עת הכריז ביסמרק על האיחוד ווילהלם הראשון הוכתר כקיסר, ועד ל-09:45 בבוקר ה-23 במאי 1945, כשהורה הגנרל האמריקני לוואל ו. ברוקס על פיזורה של ממשלת פלנסבורג, שעדיין שלטה להלכה במובלעת עצמאית קטנה בת 14 קמ"ר.‏[1]

נלקח מויקיפדיה