מקטורן חגיגי

מקטורן חגיגי
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: מקטורן חגיגי.
זוהי הגדרה בת 12 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: טוקסידו .

קצת מידע רנדומלי על הביטוי "טוקסידו ":
טוקסידו או חליפת סמוקינג (באנגלית: Tuxedo) הוא קוד לבוש רשמי לחליפת שרד לגברים, המשתתפים באירוע המתקיים בשעות הערב או לאירועים רשמיים אחרים המחייבים קוד לבוש זה.
הרכיב העיקר בתלבושת זו הוא המקטורן (ג'קט) הקרוי בצפון אמריקה טוקסידו ובבריטניה מקטורן ערב (dinner jacket), בצבע שחור או כחול כהה (Midnight blue). לרוב המקטורן יהיה בעל דש העשוי ממשי. את המקטורן לא מסירים במהלך האירוע כולו.
מתחת למקטורן יש ללבוש חולצה בצבע לבן, בעלת כפתורים בחזית, צווארון שיתאים לעניבה ושרוולים ארוכים, רצוי חפתים בקצות השרוולים. בחזית החולצה עניבת פרפר (פפיון) שחורה, רצוי ממשי. מכנסיים שחורים ארוכים, ללא לולאות לחגורה, לרוב בעלות צמת משי המתאימה לדש הג'קט. מותר להוסיף אבנט או וסט (אבל לא שניהם ביחד). נעליים חצאיות שחורות (מצוחצחות עד ברק) וגרביים דקים שחורים שאורכם יעבור את הקרסול, כך שבישיבה לא ייראה עור הרגל.
נשים המתלוות לגבר הלבוש טוקסידו נדרשות ללבוש שמלת קוקטייל או שמלת ערב ארוכה.
על פי המסורת, מקורו של חליפת הטוקסידו ב-1860, כאשר החייט הנרי פול עיצב ג'קט סמוקינג קצר עבור נסיך ויילס אדוארד השביעי כתחליף לחליפת ערב רשמית. באותה התקופה הטוקסידו נועד להיות לבוש נוח יותר באירועים רשמיים פחות או כאלו הנערכים מחוץ לעיר. ב-1886 הזמין נסיך וילס את האמריקאי ג'יימס פוטר, לבית סאנדרינגהאם. כאשר שאל פוטר איזה סוג בגד עליו ללבוש, שלח אותו הנסיך אל החייט הנרי פול, שתפר לו בגד זהה. כאשר חזר פוטר לארצות הברית הופיע עם הבגד החדש לאירוע שהתרחש במועדון "טוקסידו פארק" (Tuxedo Park) בניו־יורק, חברי המועדון העתיקו את העיצוב, ומכאן כינויו של הבגד בצפון אמריקה.

נלקח מויקיפדיה