סיב חלבוני בחיידקים המשמש להצמדות

סיב חלבוני בחיידקים המשמש להצמדות
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: סיב חלבוני בחיידקים המשמש להצמדות.
זוהי הגדרה בת 33 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: פילי .

מידע רנדומלי על הביטוי "פילי ":

פִימְבְּרִיָה (באנגלית: יחיד – Fimbria, רבים – Fimbriae, בתרגום מלטינית: גדילים. מוכרים גם בתור: Common pili) הן שלוחות חלבוניות קצרות דמויות ריסונים וזיפונים הממוקמות על גבי קרום התא של חיידקים גראם-חיוביים, גראם-שליליים ובסוגי ארכאונים מסוימים. שלוחות אלה קצרות ודקות במידה ניכרת מהשוטונים ומטרתם היא לאפשר לחיידקים להצמד אחד לשני, לרקמת תאים ולמשטחים מלאכותיים, דוגמת קתטרים ומסתמי לב. בשל גודלן הקטן ניתן לצפות בפימבריה באמצעות מיקרוסקופ אלקטרונים בלבד.

פימבריה הן שלוחות חלבוניות קצרות באורך של מספר מיקרומטרים ובעובי שנע בין 3-8 ננומטרים. מספרן עלול לנוע בין 300-400 על גבי התא החיידקי ומטרתן אינה להקנות יכולת תנועה, אלא, כאמור, לאפשר הצמדות של חיידקים אחד לשני ולרקמת תאי המאכסן. ההצמדות מתאפשרת בעקבות נוכחות חלבוני תאחיזה ייעודיים הקבועים בקצות הפימבריה שנקראים אדהזינים (Adhesins). בחיידקים פתוגניים הצמדות אל רקמת תאים עלולה להוביל לתחלואה ולהוות שלב מקדים ביצירת ביופילם. לפיכך, נוכחות הפימבריה נחשבת לגורם אלימות מרכזי בסוגי ומשפחות חיידקים מסוימים (Bordetella, ‏Enterobacteriaceae, ‏Neisseria, ‏Pseudomonas, ‏Streptococcus, ועוד).

פילי בויקיפדיה