מלחין צרפתי

מלחין צרפתי
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: מלחין צרפתי.
זוהי הגדרה בת 11 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: מיו, ראמו, לאלו, ברליוז הקטור, פרנסיס פולנק, דביסי, זיל מסנה .

קצת על ז'אן-פיליפ ראמו:
ז'אן-פיליפ ראמו Jean-Philippe Rameau ‏(25 בספטמבר 1683 – 12 בספטמבר 1764) היה אחד מחשובי המלחינים והתאורטיקאים למוזיקה בצרפת של תקופת הבארוק. הוא החליף את ז'אן-בטיסט לולי כמלחין הראשון במעלה של האופרה הצרפתית, והיה מושא התקפותיהם של המעדיפים את סגנונו של לולי.

קצת על אדואר לאלו:
אדוארד לאלו (בצרפתית: Édouard Lalo;‏ 27 בינואר 1823 – 22 באפריל 1892), מלחין צרפתי, מגדולי מלחיני המוזיקה הרומנטית הצרפתית במאה ה-19.
נולד בליל שבצפון צרפת. בנעוריון למד בקונסרבטוריון למוזיקה בעירו. אביו היה קצין מצטיין בצבא נפוליאון, אך הקריירה הצבאית לא קסמה לאדואר והוא סירב להמשיך בדרכו של אביו. בגיל 16 החל את לימודיו בקונסרבטואר של פריז אצל יריבו הוותיק של ברליוז, פרנסואה אנטואן האבנק. במשך שנים אחדות התפרנס בנגינה בכינור ובוויולה ובלימוד נגינה בפריז. ב-1848 הקים עם ידידים רביעיית מיתרים בשם "ארמינגו", שם ניגן בכינור שני ובוויולה. הוא החל בכתיבת מוזיקה, שלא זכתה להצלחה. מתקופה מוקדמת זו שרדו שירים ויצירות קאמריות (שתי סימפוניות מוקדמות הושמדו).בשנות ה-60' של המאה ה-19 כמעט לא חיבר מוזיקה, אך בעשור הבא החל להלחין מוזיקה תזמורתית ועורר עניין בקהל המאזינים. בשנת 1873 חיבר את "הסימפוניה הספרדית" לכינור ותזמורת, בשביל הכנר הווירטואוז פבלו סרסטה וקונצ'רטו לצ'לו. את שתי היצירות מאפיינת מוזיקה קליטה ומלהיבה, הודות להשפעה הספרדית המובהקת והתנופה המלודית והקצבית, והן שבו את לב המאזינים.

קצת על הקטור ברליוז:
לואי הקטור ברליוז (בצרפתית: Louis Hector Berlioz;‏ 11 בדצמבר 1803 – 8 במרץ 1869) היה מלחין צרפתי מהתקופה הרומנטית, הידוע בעיקר בזכות הסימפוניה הפנטסטית שהלחין ב-1830, ובזכות הרקוויאם שהלחין ב-1837.
ביוגרפיה:
לואי הקטור ברליוז נולד ביישוב לה קוט סנט אנדרה (La Côte Saint André) במחוז איזר בצרפת בדצמבר 1803. אביו שהיה רופא, שלח אותו ללמוד רפואה בפריז כשהיה בן 18, אך הקטור הצעיר לא אהב את לימודי הרפואה ונטש אותם למרות התנגדות אביו. שנה לאחר מכן עבר ללמוד קומפוזיציה ואופרה בקונסרבטואר של פריז. בין מוריו שם היה ז'אן פרנסואה לסואר.
בגיל 23 התאהב ברליוז בשחקנית השייקספירית הנרייט סמית'סון. משסרבה לחיזוריו, שקע בדיכאון. ב-1830 בוצעה לראשונה היצירה שכתב בהשראתה: הסימפוניה הפנטסטית. יצירה בת 5 פרקים זו נחשבת ליצירתו החשובה ביותר. לאחר פרסום היצירה נסע ברליוז לרומא. כשחזר כעבור שנתיים פגש את סמית'סון באולם הקונצרטים בזמן ביצוע הסימפוניה הפנטסטית, ולאחר תקופה קצרה התחתנו. למרבה האירוניה – נישואים אלו לא החזיקו זמן רב ולאחר שנים מספר הזוג נפרד. ברליוז התחתן שנית לאחר מספר שנים, עם אישה בשם מרי רייקו.
ב-8 במרץ 1869 נפטר ברליוז, ונקבר לצד שתי נשותיו.
נלקח מויקיפדיה-ראמו
נלקח מויקיפדיה-לאלו
נלקח מויקיפדיה-הקטור ברליוז