שלישיית בידור ישראלית

שלישיית בידור ישראלית
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: שלישיית בידור ישראלית.
זוהי הגדרה בת 21 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: הגשש החיוור .

קצת על הגשש החיוור:
הגשש החיוור היא להקת בידור שפעלה בנוף הבידור הישראלי במשך יותר משלושים שנה, ויצרה דפוס תרבות שהשפיע על הלשון העברית וסגנון החיים שנגע כמעט לכל פרט בחברה הישראלית. חברי הלהקה, גברי בנאי, שייקה לוי וישראל פוליאקוב, המכונים גם הגששים, הם חתני פרס ישראל תש"ס עבור תרומה לחברה. במעמד מתן הפרס תוארה השלישייה במילים:

היא ביטוי מייצג של התרבות הישראלית המתהווה. במשך עשרות שנים אפיינו דמויות ומצבים, ביטאו אהבה וחמימות לגווניה הרבים של החברה בישראל, ויצרו שפה ייחודית שהפכה לחלק בלתי נפרד מהשפה העברית בת-זמננו.

את הלהקה הקים האמרגן והמפיק אברהם דשא (פשנל) שהיה ההוגה, המייסד והמוביל שלה, ואף נתן לה את שמה. אחד מחברי השלישייה, ישראל פוליאקוב, אמר בגילוי-לב, בתוכנית טלוויזיה לזכרו של פשנל, לאחר שזה לא זכה בפרס ישראל, כי בעצם גזלו מפשנל את מה שהיה ראוי לו יותר מכולם. "בלי פאשה לא היה הגשש," הודה השחקן בכנות, "הוא המציא אותו, הוא יצר אותו, הוא היה הלב שלו."
לדברי דן אלמגור, שם הלהקה נלקח מן הספר "המוהיקני האחרון" מאת ג'יימס פנימור קופר. לדברי גברי בנאי, השם הומצא על ידי אמרגנם, אברהם דשא (פשנל) שנהג להמציא שמות מוזרים.[1]

נלקח מויקיפדיה