שוב עפעף לפני שלמד לכווץ (5)

שוב עפעף לפני שלמד לכווץ  (5)

פתרון תשחץ: שוב עפעף לפני שלמד לכווץ (5)

מבוא

בפתרון תשחצים, נתקלים לעתים קרובות בהגדרות מאתגרות הדורשות تفكير יצירתי ומידע ספציפי בתחום מסוים. אחת ההגדרות הללו היא "שוב עפעף לפני שלמד לכווץ (5)". הגדרה זו מציגה חידה מעניינת, המצריכה הבנה של אנטומיה אנושית ושלבי ההתפתחות של ילדים.

במאמר זה, ננתח את ההגדרה הזו צעד אחר צעד ונספק דרכים לפתור אותה. על ידי פירוק ההגדרה למרכיביה העיקריים, נוכל להגיע לפתרון הנכון.

פירוק ההגדרה

עפעף

העפעף הוא קפל עור דק המכסה את העין. ישנם שני עפעפיים, עפעף עליון ועפעף תחתון, שעובדים יחד כדי להגן על העין מפני אבק, רוח ואור בהיר.

שוב עפעף

הביטוי "שוב עפעף" מתייחס לפעולה של מצמוץ. מצמוץ הוא תנועה מהירה של העפעפיים שמסייעת לשמור על לחות העין ולהסיר ממנה גופים זרים.

לפני שלמד לכווץ

חלק זה של ההגדרה מציין שהפעולה מתרחשת בשלב מוקדם בחיים, לפני שהתינוק לומד לכווץ את עיניו.

כווץ

כיווץ הוא תנועה של הצרה או סימון של משהו, בדרך כלל באמצעות שרירים. במקרה זה, הכוונה ליכולת של תינוק לכווץ את שרירי העיניים שלו כדי ליצור הבעה.

ניתוח ההגדרה

בהתבסס על פירוק ההגדרה, אנו יכולים להסיק כי ההגדרה מחפשת מילה בת 5 אותיות המתארת פעולה שמבצע תינוק לפני שהוא לומד לכווץ את עיניו. פעולה זו קשורה לעפעפיים ולמצמוץ.

אפשרויות: לצמצמ.

ביטויים דומים: שוב עפעף לפני שלמד לכווץ (5) תשבץ, מה זה שוב עפעף לפני שלמד לכווץ (5) בתשחץ, מה הפירוש של שוב עפעף לפני שלמד לכווץ (5) בתשחץ.