כת יהודית בעבר

כת יהודית בעבר
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: כת יהודית בעבר.
זוהי הגדרה בת 14 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!
ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: צדוקים.

מידע רנדומלי על הביטוי "צדוקים":

הפילוסופיה הרביעית הוא הכינוי שהעניק יוסף בן מתתיהו (והשם המקובל כיום) לכת, אסכולה יהודית, שהתקיימה לצד שלוש הכיתות הידועות של תקופת בית שני (צדוקים, פרושים ואיסיים), ואשר נוסדה בידי הקנאי יהודה בן חזקיה הגלילי בשנת 6 לספירה.

הקבוצה ראתה בחתירה לחרות מדינית חזות הכל עד כדי העלאתה לדרגת ערך דתי; האמינה במנהיגותו של אלוהים עד כדי מוכנות לסבול כל מוות ועינוי ובלבד שלא תאלץ להכיר באדנותו-בסמכותו של מנהיג בשר-ודם; כניעה לקיסר הרומי נתפשה כעבירה דתית חמורה; ומלכות האל בוא תבוא על ידי מעורבות האדם. מתוקף קנאותה גיבשה לעצמה הקבוצה את דרכי הפעולה הבאים: קידוש המרד ברומאים, מוכנות למסירת הנפש עבור מימוש המטרה ונכונות לאכוף את העקרון על כל אחד כדי שיצטרף למורדים. רעיונות הפילוסופיה הרביעית שימשו מסד רעיוני לקנאי המרד הגדול ובפרט לסיקריים.

בין המאפיינים המרכזיים של המרד הגדול היה העדר מנהיג אחד, מוסכם ומקובל על כלל המורדים, וזאת בהשוואה למרד החשמונאים מזה ולמרד בר כוכבא מזה. אופיו של המרד השתנה ממקום למקום, ובחלוף הזמן, בהתאם לתפיסת עולמם של מנהיגי המורדים. נמצאו בה כהנים, ממשלת המרד המתונה, יוסף בן מתתיהו, יוחנן מגוש חלב, שמעון בר גיורא, אלעזר בן יאיר, מנחם בן יהודה ועוד, ובכללם נודעו פרושים, קנאים, סיקריים ועוד, כמסגרות קבוצתיות-כיתתיות גדולות יותר.

צדוקים בויקיפדיה