חיידק דמוי מקל

חיידק דמוי מקל
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: חיידק דמוי מקל.
זוהי הגדרה בת 14 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: בצילוס .

קצת על Bacillus:
Bacillus (מיונית, בעברית: מתג) הוא סוג של חיידקים אמיתיים, הכולל מתגים אווירניים, גרם-חיוביים, היוצרים נבגים. קיימים כ-50 מינים המשתייכים לסוג זה; רובם מצויים באדמה ומתקיימים בטווח טמפרטורה של 25 עד 45 מעלות. ה-Bacillus משמש לעתים קרובות כאורגניזם מודל.
לשני מיני Bacillus חשיבות רפואית: B. anthracis, הגורם למחלת הגחלת (anthrax) ובשנת 2001 אף השתמשו בו בטרור ביולוגי, ו-B. cereus, גורם נפוץ להרעלת מזון ולבעיות רפואיות נוספות (דלקות עיניים למשל). מינים מוכרים נוספים הם B. subtilis, הנחשב לחיידק הגרם-חיובי הנחקר ביותר, זאת עקב הקלות בה ניתן להחדיר אליו גנים זרים ו-B. megaterium המשמש גם הוא במחקר. B. polymyxa קושר חנקן. בהדברה ביולוגית משתמשים ב-B. thuringiensis, שהגן לרעלן המופרש ממנו, והקוטל זחלי יתושים, הוכנס בשיטות של הנדסה גנטית לצמחים, ב-B. sphaericus שגם הוא קטלני לזחלי יתושים וב-B. firmus המשמש להדברה ביולוגית של נמטודות העפצים. מ-B. brevis מפיקים את היונופור gramicidin, ומ-B. licheniformis את האנטיביוט Bacitracin.
זהו אחד מסוגי החיידקים הבודדים שמיניו מסוגלים ליצור נבגים פנימיים בתנאי עקה. לנבגים חשיבות רבה בשרידות שלהם. בעבר נטען שנבגים של B. sphaericus נמצאו במעי של דבורה מאובנת בענבר בן 25-40 מיליון שנה ונבגים של מין אחר בגבישי מלח בני 250 מיליון שנה. אף שהממצאים מוטלים בספק, העלה העניין את השאלה – שאין עליה עדיין תשובה: האם בנבגים מתבצעת פעילות מטבולית כלשהי – מה שמגביל את שרידותם למאות – אלפי שנים, או שאין בהם פעילות כזו, ואז הם יכולים לשרוד גם מיליוני שנה.
המונח Bacillus שימש בעבר לתיאור כל החיידקים שצורתם מוט קצר – מתג. Mycobacterium tuberculosis, המתג הגורם לשחפת כונה בראשית דרכו "המתג של קוך" (Koch's bacillus). כיום משמש לאותו עניין המונח האנגלי rod.

מקור: http://he.wikipedia.org/w/index.php?title=Bacillus&oldid=13735385

קטגוריות: Firmicutesאורגניזם מודל

נלקח מויקיפדיה