תפקיד בכיר של איש דת

תפקיד בכיר של איש דת
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: תפקיד בכיר של איש דת.
זוהי הגדרה בת 20 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: רב ראשי .

מידע נוסף על הביטוי רב ראשי:
רב ראשי הוא תואר מקובל בחלק מהמדינות בהן יש מיעוט יהודי עבור הרב שממלא את התפקיד העליון בהיררכיה הרבנית של מדינה מסוימת.
הרב הראשי יכול להיות, אך לא חייב להיות, הסמכות הרבנית הדתית הגבוהה ביותר באותה מדינה והוא הנציג הבכיר ביותר של המיעוט הדתי היהודי במגעיו עם הסמכות החילונית של המדינה המארחת את המיעוט.
בחלק ממדינות אירופה, בתקופות שונות בהיסטוריה שלהן, ממלא תפקיד הרב הראשי התמנה מתוקף תפקידו לבית המחוקקים של המדינה.
במדינות בהן יש הכרה של המדינה בזרמים היהודיים השונים תיתכן תופעה של מספר רבנים ראשיים, אחד לכל זרם, אך רב ראשי של זרם לא זוכה לסמכויות ולמעמד הנלווה של רב ראשי של המדינה.
הרב הראשי מקביל לתפקיד החכם באשי באימפריה העות'מאנית ונקבע לראשונה באנגליה.
לאחר מכן נקבעה משרה זו במדינות נוספות, אך לא בכל המדינות בהן ישבו יהודים.
בישראל נושאים את התואר "רב ראשי", עוד מתקופת המנדט הבריטי, ראשי הרבנות הראשית (הרב הראשי הספרדי מכונה גם הראשון לציון).
בערים שונות מקובל התואר של רב ראשי של העיר והכוונה היא לרב הבכיר, שסמכותו עולה על סמכות הרבנים האחרים הפועלים באותה עיר (כיוון שביהדות יש זרמים רבים, לא תמיד מקובלת סמכותו של הרב הראשי על בני כל הזרמים בעיר).
בחלק מערים אלו יש "רב ראשי אשכנזי" ו"רב ראשי ספרדי", אם כי הנטייה כיום היא למנות לעיר רק רב ראשי אחד.

נלקח מויקיפדיה

צפה בהגדרות נוספות הקשורות לביטוי תפקיד בכיר של איש דת:
רבנים ראשיים
אנשי דת יהודים
רבנים
תארים ותפקידים יהודיים

מידע רנדומלי על הביטוי "רב ראשי ":

החכם באשי (בטורקית: hahambaşı,‏ תעתיק טורקי: הָהָמְבָּשִׁי; baş ראש או מנהיג; "ראש החכמים") היה התואר שניתן לרב הראשי של קהילה יהודית ברחבי האימפריה העות'מאנית. ה"חכם באשי" של קושטא (איסטנבול) הוכר בצו מלכותי כרב הראשי של כלל היהודים באימפריה העות'מאנית. הוא נחשב למייצג היהודים בפני השלטון ובאמצעותו העביר השלטון את בקשותיו לכל הקהילות היהודיות ברחבי האימפריה.

להוציא חריג אחד, בדמותה של קהילת איסטנבול, לא הייתה משרת חכם באשי, כמוסד רשמי שהשלטונות אשרו את מינויו, עד המאה ה-19. החריג לכך היא משרת החכם באשי ביאשי החל משנת 1719‏. במשרה זו אחזו רבנים בני אותה משפחה: הרב נפתלי הכהן, הרב ישעיהו הכהן והרב בצלאל הכהן. המשרה התבטלה בשנת 1834.

משרת החכם באשי, כמשרה רשמית באישור השלטונות, נוסדה ב-1835. על הקמת מוסד החכם באשי בקושטא החליט הסולטאן מהמוט השני ב-1826, והוא בא לידי מימוש בשנת 1835, בעת שהרב הראשי של קהילת יהודי קושטא, הרב אברהם הלוי, מונה לחכם באשי הראשון של יהודי האימפריה העות'מאנית. כוונת השלטונות העות'מאניים הייתה להחיל את הדגם הנוצרי באימפריה – לכל כנסייה הייתה הנהגה כלל-אמפריאלית, שפעלה בחסות השלטון – על הקהילות היהודיות. שני ועדים נקבעו לעמוד ליד החכם באשי – ועד גשמי וועד רוחני. הראשון היה הגוף העיקרי, בעוד זה האחרון שימש כגוף מייעץ.

רב ראשי בויקיפדיה