שפת היהודים האשכנזים

שפת היהודים האשכנזים
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: שפת היהודים האשכנזים.
זוהי הגדרה בת 20 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: אידיש .

קצת על שפת מיעוטים:
שפת מיעוטים
שבדיה
ישראל
הולנד
פולין
רומניה
אוקראינה
בוסניה והרצגובינה

גוף מפקח:
ייוו"א (דה פקטו)

ראו גם: שפה • רשימת שפות

ייִדִישׁ (וגם אִידִישׁ או אִידִית), שפירושה במקור "יהודית",‏‏‏[1] היא שפה יהודית השייכת למשפחת השפות הגרמאניות, ונכתבת באותיות האלפבית העברי. בספרות ההלכה וכן למן תקופת ההשכלה נקראה השפה לעתים קרובות בשם ז'רגון (בכתיב יידי: זשאַרגאָן), לשון אשכנז או לשון המדוברת אצלנו. רוב אוצר המילים היידי הוא ממקורות גרמאניים, מיעוטו ממקורות עבריים וארמיים והנותר ממקורות סלאביים ולטיניים.
מאז תחילת ההגירה היהודית לתחומי גרמניה במאה ה-9, שימשה היידיש כשפתם העיקרית ולפעמים היחידה של היהודים האשכנזים. בעקבות המהפכה הציונית בסוף המאה ה-19 ומלחמת השפות של אליעזר בן יהודה, הפכה היידיש להיות סמל לגלותיות, והשפה בישראל הוחלפה בעברית. כיום משמשת היידיש בחלקים מסוימים של החברה החרדית ובעיקר אצל חסידים בכל העולם כשפה העיקרית, ואצל חלק ניכר מהם כשפה היחידה לשימוש יומיומי. קיימת גם סוגת עיתונות יידית רחבת היקף בקהילות החרדיות בישראל וברחבי העולם. כמו כן השפה עדיין מדוברת כשפה שנייה בקרב בני עדות אשכנז (בעיקר המבוגרים) ובקרב חלק מיוצאי ברית המועצות לשעבר, ואף שימשה הוכחה ליהדותם כדי להתקבל לישראל על פי חוק השבות, או לקהילות יהודיות במקומות אחרים בעולם.

נלקח מויקיפדיה