שיר של ביאליק (2,2,2)

שיר של ביאליק (2,2,2)

פתרון תשחצים: פיצוח תשחצים עם הגדרה מאתגרת

בעולם התשחצים, פתרון הגדרות חידתיות יכול להיות מסע מאתגר אך מתגמל. בין הגדרות התשחץ המורכבות והמסקרנות ביותר, נמצאות אלו שדורשות ידע ספרותי או היסטורי מעמיק. לאחרונה, נתקלתי בהגדרה מרתקת בתשחץ שלא השאירה לי ברירה אלא לצלול לעולם הספרות העשיר של אחד מגדולי המשוררים העבריים בכל הזמנים: חיים נחמן ביאליק.

ההגדרה, "שיר של ביאליק (2,2,2)", הציבה בפניי חידה אינטלקטואלית מרתקת. עם שלוש מילים בלבד, היא האירה הצצה מסקרנת אל מורשתו הספרותית העשירה של ביאליק, אך הותירה את הפתרון לוט בערפל.

כדי לפתור הגדרה מאתגרת שכזו, נדרש היגיון חד, ידע ספרותי ונחישות בלתי מעורערת. מסע הפתרון שלי החל בצלילה אל אוסף השירים הנרחב של ביאליק. מהשורות הראשונות של שיריו הקלאסיים ועד לפנינים הנסתרות שפורסמו רק לאחר מותו, חיפשתי בתשומת לב אחר שיר שעונה להגדרה המסתורית.

במהלך חקירתי, נמשכתי שוב ושוב אל יצירת המופת המוקדמת של ביאליק, "על סף בית המדרש". קובץ שירים זה, שפורסם בשנת 1896, נחשב לאבן דרך חשובה בספרות העברית החדשה. שורותיו העזות בוחנות נושאים של זהות יהודית, מסורת דתית והמאבקים הפנימיים של היחיד בחברה המודרנית.

למרות המורכבות והעומק הפילוסופי של "על סף בית המדרש", הרגשתי שזה עדיין לא השיר שביקשו מן הפותרים למצוא. המשכתי את החיפוש שלי, מונחה על ידי רמזים צפונים בהגדרה עצמה.

המספרים בסוגריים, "2,2,2", מעידים על תבנית מסוימת בשם השיר. לאחר עיון מדוקדק בכל שמות השירים בקובצי השירה של ביאליק, אסימון נפל. שם אחד התבלט בייחודו: "שירתי".

אפשרויות: ישליגנ.

נצפה לאחרונה ב: תשחץ יומי – התשחץ שלי בתאריך 16/05/2024