שינוי סדר האותיות במילה

שינוי סדר האותיות במילה
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: שינוי סדר האותיות במילה.
זוהי הגדרה בת 23 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: אנגרם .

קצת על אנגרמה:
אנגרמה (בעברית: שיכול אותיות) היא שעשוע לשון שבו יוצרים מילה חדשה מערבוב אותיותיה של מילה קיימת, או משפט חדש מערבוב אותיות של משפט קיים. נקראת לעתים "חושחש".
אנגרמות מופיעות כבר ביוון העתיקה וברומא העתיקה, וכן בתלמוד ובמדרשים, שבהם הן קרויות "היפוך אותיות" או "סירוסי מקרא". יש המייחסים את יצירתן ליהודים, אולי משום שהתחבבו במיוחד על חכמי הקבלה, כדרך לגילוי סודות הצפונים בתורה (בקבלה נקראה האנגרמה "תמורה"). בתורה עצמה יש אנגרמות בצורת שתי מילים שלהן משמעות זהה תוך שסדר האותיות שלהן שונה: שִׂמְלָה-שַׂלְמָה, כֶּבֶשׂ-כֶּשֶׂב.
אנגרמות היו פופולריות באירופה של ימי הביניים, ובחצרו של לואי השלושה עשר מלך צרפת פעל גם "איש האנגרמות המלכותי".
לעתים משמשת האנגרמה ליצירת שם עט משמו המקורי של המחבר. בשנת 1883 פרסם המתמטיקאי הצרפתי אדוארד לוקאס את המשחק-חידה "מגדלי האנוי" תחת השם "פרופ' קלאוס" (קלאוס = אנגרמה של לוקאס). פעמים אחרות משמשת האנגרמה להסוואת שמו של אדם שאודותיו נכתבת סאטירה, כדי להימנע מתביעת דיבה. באופן דומה, בעיתונים עבריים ברוסיה הצארית מופיעה העיר "שביקין", שהיא אנגרמה של קישינב.
הצפנה באמצעות אנגרמה נעשתה על ידי אנשי מדע בני המאה ה-17, ובהם גלילאו גליליי ורוברט הוק. אלו, דיווחו על תגליותיהם עוד במהלך המחקר, באמצעות אנגרמה. באופן זה, הצליחו לא לחשוף את מחקרם ויחד עם זאת, להיות מסוגלים להוכיח זכות ראשונים.

תשבץ המבוסס על אנגרמות שפורסם בשעשועון תשבצים של הוצאת ענבר

חידות שונות מבוססות על אנגרמה. בדוגמה שמשמאל, בנוסף לערבוב האותיות גם מוחלפת אות אחת. כך, הפתרון להגדרה ד' הוא "ילקוט", והפתרון להגדרה ה' הוא "קטלני" – אנגרמה של "ילקוט" שבה הוחלפה ו"ו בנו"ן.
השימוש באנגרמה מקובל בתשבצי היגיון, למשל בהגדרה הבאה של התשבצאי אמנון בירמן: "בהתאם לאיזה קו עקום היה בלפור משתנה?", שפתרונה, "היפרבולה", הוא אנגרמה של המילים "היה בלפור". השימוש באנגרמה בהגדרות היגיון מלווה לעתים קרובות במילות-עזר שמורות כמו "משתנה", "אחרת", "מעורב" וכדומה, ולעתים אף ללא איזכור. לעתים אף אפשר למצוא אנגרמות ש"מסתדרות", כגון "מכנסי בתוכה – מכונת כביסה", "אין סדר הולם – אנדרלמוסיה", "חיב למכר – בכל מחיר", "בזוי נשים – שוביניזם", "אינה לוגית – לא הגיונית" ו-"הטוראי: 'לשרת?'- שאלה רטורית". חידה נוספת שמבוססת על אנגרמה היא לקיחת מילה נתונה, ויצירה של כמה שיותר מילים תקניות מאותה מילה.
אנגרמות נפוצות גם באנגלית, ולעתים הן מקבלות אף משמעויות מורבידיות או אירוניות:

Funeral = Real fun (הלוויה = כיף אמיתי)
Desperation = A rope ends it (יאוש = חבל מסיים את זה)

נלקח מויקיפדיה