שיטת טיפול ברפואה אלטרנטיבית

שיטת טיפול ברפואה אלטרנטיבית
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: שיטת טיפול ברפואה אלטרנטיבית.
זוהי הגדרה בת 28 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: רייקי שיאצו, הילינג, רפלקסולוגיה .

מידע רנדומלי על הביטוי "הילינג":

רייקי היא שיטת טיפול אלטרנטיבית המבוצעת, בין היתר, על ידי מגע. ישנן כ-15 תנוחות (המספר משתנה בזרמים השונים של הרייקי) שבהן המטפל מניח את ידיו על גופו של המטופל, או מעט מעליו, באופן הגורם כביכול ל"אנרגיית הרייקי של היקום" לזרום דרך המטפל אל המטופל.

על פי אמונתם של העוסקים ברייקי, הרייקי פועל באופן כוללני, הוליסטי, כלומר מטפל ביצור חי כמכלול ולא רק מסיר תסמינים. על פי אמונה זו, אנרגיית הרייקי היא אנרגיית חיים בעלת כוחות ריפוי החודרת בעדינות אל כל יצור שבו מטפלים, ומרפאת לעומק את היסוד האמיתי של הבעיה. על פי אמונתם של העוסקים בשיטה, הרייקי תומך בכל יצור ביומיום ומשפר את מצבו בכל המישורים – הגופני, הנפשי והרוחני. לשיטתם של העוסקים בו, הרייקי פועל גם כרפואה מונעת, המגינה מפני מחלות.

אין כל ראיות לקיומה של "האנרגיה המרפאת" שבה מאמינים העוסקים ברייקי, ואין קשר בין מושג זה למושג הפיזיקלי אנרגיה. בסקירה שבוצעה בשנת 2008 על ניסויים קליניים אקראיים-מבוקרים שבחנו את יעילות הרייקי הוסק כי "העדויות הן בלתי-מספקות כדי להראות שהרייקי מהווה טיפול אפקטיבי למצב רפואי כלשהו. לכן יעילות הרייקי לא הוכחה". החברה האמריקנית לסרטן והמרכז הלאומי האמריקני לרפואה משלימה ואלטרנטיבית מצאו אף הם שאין ראייה קלינית או מדעית לכך שהרייקי מהווה טיפול יעיל בחולי כלשהו. עם זאת, טיפולי רייקי מוצעים גם במסגרת מרפאות של קופות החולים השונות בישראל, ובמספר בתי חולים בעולם. המטפלים ברייקי סבורים ששימוש בשיטה זו עשוי לסייע למטופלים עם בעיות נפשיות או פיזיות, בין אם הם מאמינים ביכולות הרייקי ובין אם לאו.

הילינג בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "רפלקסולוגיה ":

צ'י (סינית מסורתית: 氣 ; סינית מפושטת: 气; תעתיק פין-יין qì ; תעתיק וייד-ג'יילס: ch'i), על פי מסורות המזרח הרחוק, הוא "אנרגיית" החיים, המכונה בסנסקריט בשם "פראנה". לפי תפישות שונות במזרח, הצ'י הוא הכוח המאפשר את החיים, הוא זה שבזכותו מתקיימים היצורים והצמחים והוא גורם להתרבות, להשתנות, לתנועה, לתזונה ולשינה. ניתן למצוא דמיון בין הצ'י למושג הנפש בתורת הקבלה הלוריאנית ובפילוסופיה היהודית אם כי הדמיון אינו מושלם. הצ'י הוא מונח הקיים בתורות המזרח הרחוק, באמנויות לחימה, ברפואה הסינית וברפואה המשלימה השואבת ממנה ובדתות המזרח הרחוק.

אין כל הוכחה לקיומו של הצ'י. הרפואה הקונבנציונלית והמדע אינם מקבלים את הסברות אודות קיומו.

מקורו של מושג הצ'י במיסטיקה של מזרח אסיה. כפי שנכתב בטאו טה צ'ינג:

האחד הוליד את השניים

פילוסופים סינים קדומים טענו שבכל חיבור של יין (בפילוסופיה המזרחית: "הצד החשוך של ההר", חבוי, חשוך, לח, יותר חומרי) ויאנג ("הצד המואר של ההר": חשוף, מואר, יבש, יותר אנרגטי או רוחני) מתרחש תהליך כלשהו. דוגמאות לחיבורים של יין ויאנג בטבע שממנו שאובה הפילוסופיה הסינית הם למשל השילוב של האור שבשמים והמצע שבאדמה המובילים ליצירת צמח, גבר ואישה המקיימים יחסי מין ונוצר תינוק, ותופעות פיזיקליות כגון לחץ ברומטרי נמוך בשילוב לחץ ברומטרי גבוה המביאים ליצירת רוח. הפילוסופים חשבו על התהליך והגיעו למסקנה שחייב להיות כוח המניע את התהליך. לכוח זה ניתן השם "צ'י".

רפלקסולוגיה בויקיפדיה