רכס הרים בארץ

רכס הרים בארץ
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: רכס הרים בארץ.
זוהי הגדרה בת 13 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: גלבוע .

קצת על הגלבוע:
הגלבוע הוא רכס הרים בישראל. הרכס הוא שלוחה של הרי השומרון. הפסגה הגבוהה ביותר היא ברכס היא פסגת מלכישוע וגובהה 536 מטר. הכוון הכללי של הרכס הוא דרום מזרח – צפון מערב, האורך הוא כ-18 קילומטר והרוחב 8 קילומטר. ההר נמצא במקום החיבור של עמק הירדן ועמק יזרעאל.
הפעילות לאורך העתק גלבוע כרמל עיצבה את דמותו של ההר. ההעתק הפועל במגמה צפונית-מערבית, נוצר כתוצאה מתזוזה צפונית של הבקע הסורי-אפריקני, לכן מתרומם קצהו המזרחי והוא תלול יותר מאשר קצהו המערבי. במבט על ההר מעמק חרוד, הנמצא 100 מטר מתחת לפני הים, נראה הרכס כמערכת צוקים גדולה ותלולה – גובה של 700 מטר מעל פני השטח.
רכס הגלבוע מורכב מ-11 פסגות, ביניהם אלה של הר מלכישוע (536 מטר), הר אבנר (522 מטר), הר ברקן (497 מטר), הר יצפור (470), הר לפידים (434), הר אחינעם (451), הר אבינדב (440) והר שאול (302).
הגלבוע מוזכר בתנ"ך בספר שמואל, בסיפור על נפילת שאול ובניו במלחמה נגד הפלשתים כמקום שבו נפלו הבנים והתאבד שאול ובקינתו של דוד. ברוב שטחו של הגלבוע האקלים הוא ים-תיכוני ויורדים בו כ-450 מ"מ משקעים בשנה. כ-7,200 דונם משטח ההר הוכרזו כשמורת טבע.
לפני מלחמת העצמאות היו בגלבוע כ-15 כפרים ערבים, כפרים אלו שימשו בסיסים לכנופיות בתקופת המרד הערבי ומלחמת העצמאות, במלחמת העצמאות כבש צה"ל את מחציתו הצפונית של הגלבוע עד שולי הרכס ובמלחמת ששת הימים נכבש גם יתר הגלבוע. כיום מצויים על ההר 12 כפרים ערביים ו-4 יישובים יהודיים: מלכישוע, מירב, מעלה גלבוע וגן נר, בעבר הייתה תוכנית להקמת יישוב חמישי בשם "מיכל" אולם תוכנית זו נגנזה לאחר שהחברה להגנת הטבע התנגדה להקמה בגלל הפגיעה הסביבתית שתגרם.

נלקח מויקיפדיה