ראש מפלגת פועלי ציון

ראש מפלגת פועלי ציון
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: ראש מפלגת פועלי ציון.
זוהי הגדרה בת 20 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: בורוכוב .

קצת על דב בֶּר בורוכוב:
דב בֶּר בורוכוב (ביידיש: בער באָראָכאָװ; ברוסית: Бер Борохов) (ז' בתמוז ה'תרמ"א, 4 ביולי 1881 – ב' בטבת ה'תרע"ח, 17 בדצמבר 1917) היה מאבות הציונות הסוציאליסטית, ממייסדי מפלגת פועלי ציון ומנהיגיה.
בורוכוב היה תאורטיקן אשר השפיע רבות על תנועת העבודה הציונית. תורתו, הקרויה גם "בורוכוביזם", התבססה על שילוב של ציונות עם סוציאליזם מרכסיסטי. אחד הרעיונות הבסיסיים של בורוכוב היה רעיון הפירמידה ההפוכה: התבססותם של היהודים בגולה במקצועות בלתי יצרניים, לצד התרכזותם בקהילות, בעוד שחלקם במקצועות היצרניים היה הקטן ביותר, כפועל יוצא מההתחרות הלאומית מולם.‏[4] הדבר הביא לניכור מצד הסביבה, הטומן בחובו אסון, ולכן מחייב הגירה המונית של היהודים לארץ ישראל, שתתרחש מאליה באופן סוחף וספונטני, בשל התאמתה הכלכלית וההתפתחותית של הארץ לציבור המהגרים. התייחסות נוספת לבעיית היהודים לפי בורוכוב ראה בציונות סוציאליסטית.
מאפיין לתורתו ניתן לראות בפגישתו עם לנין בבלגיה, לשם הגיע לנין כדי להרצות בפני סטודנטים רוסיים לפני פרוץ המהפכה. בסיום ההרצאה ניגש בורוכוב אל לנין והציג בפניו את רעיונותיו אודות הציונות הסוציאליסטית. לנין צחק והשיב לו כי הוא מנסה להיות "גם כאן וגם שם", ופירושו של דבר כי בורוכוב "מנסה לשבת על שני כיסאות בבת אחת. הבעיה היא שאינך על אף אחד מהכיסאות, אלא על החלל הריק שביניהם", ושוב צחק.
בורוכוב ראה בארץ ישראל קרקע בתולית מבחינה מעמדית ומקום שניתן יהיה לבנות בו חברת פועלים יצרניים צודקת ושיוויונית לפי מודל הסוציאליזם האוטופי מבלי לעבור את שלב המהפכה. רעיון זה, הנקרא "סוציאליזם קונסטרוקטיבי", אומץ על ידי תלמידו של בורוכוב, דוד בן-גוריון.

נלקח מויקיפדיה