קנאות דתית קיצונית

קנאות דתית קיצונית
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: קנאות דתית קיצונית.
זוהי הגדרה בת 18 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: פונדמנטליזם .

קצת על פונדמנטליזם:
פונדמנטליזם (באנגלית: fundamentalism, מהמילה fundamentality, שׁוֹרשִׁיוּת), הוא שאיפה לחזרה לדתיות המקורית אשר איננה מושפעת מהמודרניזציה. הפונדמנטליסטים מעוניינים ליצור מצב בו ההתקדמות האנושית לא תפגע בערכי הדת העליונים. הפונדמנטליסטים קוראים לחזרה למקורות הדת והחלת חוקי הדת על החברה.
לדעת עמנואל סיוון וסקוט אפלבי, בתנועות פונדמנטליסטיות בעת החדשה יש נטייה ברורה לייחס אלטעות למנהיגים דתיים, בניסוחים גורפים או מסויגים.
מקור השם הוא בפועל הלטיני foundo שפירושו לייסד, ומכאן שם העצם foundum (יסודות), הבא לציין שעל המאמין לדבוק ביסודות הראשוניים של הדת כפשוטם. המונח נטבע בתחילת המאה ה-20, ותיאר זרם דתי נוצרי פרוטסטנטי בארצות הברית, שדגל באמונה בכתבי הקודש (התנ"ך והברית החדשה) כפשוטם.
פונדמנטליזם נחשב לזרם דתי המאמין כי כל הנאמר בכתבי הקודש של דתו, במשמעותו הפשוטה, הוא אמת מדעית והיסטורית. הפונדמנטליזם מתנגד לפרשנות מודרנית של הכתובים ובעיקר כזו הרואה בהם אלגוריה. הוא אינו מתפשר על אמונתו ודוחה כל תאוריה שנחשבת מדעית שאינה עולה בקנה אחד עם הנאמר בכתבי הקודש (כגון תורת האבולוציה).
מאפיין נוסף של הפונדמנטליזם הוא האמונה שכתבי הקודש הם המקור הבלעדי לערכים מוסריים, ולא השיפוט האוטונומי האנושי. בשל כך הפונדמנטליסטים מתנגדים לרוב לנורמות מודרניות, כמו עקרונות הליברליזם של חופש ושוויון, הפמיניזם וכולי, ומכנים אותם "אופנות מתחלפות". במקרים מסוימים הם יאמצו את הנורמה החדשה, אבל יעשו מאמץ להוכיח שלמעשה זאת נורמה מושרשת בדתם מקדמת דנא.
נלקח מויקיפדיה