עובד מדינה שהתקלח (3,2)

פתרון תשחצים: עובד מדינה שהתקלח

בפתרון תשבצים, הגדרות שנונות הן המפתח כדי להגיע לתשובה הנכונה. אחת ההגדרות המאתגרות יותר שנתקלנו בה לאחרונה היא "עובד מדינה שהתקלח (3,2)". כדי לפתור הגדרה זו, נצטרך לחשוב מחוץ לקופסה ולהיעזר ברמזים המסתתרים במילים.

ראשית, נתחיל בפירוק ההגדרה. החלק הראשון, "עובד מדינה", מרמז על אדם המועסק על ידי הממשלה. האפשרות הראשונה שעולה במוח היא "פקיד", אך היא אינה מתאימה למספר האותיות שצוין בהגדרה (3,2).

כעת, נתמקד בחלק השני של ההגדרה, "התקלח". מילה זו משתייכת לשדה הסמנטי של היגיינה ורחצה. הקשר בין "עובד מדינה" לבין "התקלח" עשוי להיראות מבלבל בתחילה, אך הוא הטוויסט הגאוני שמאחורי ההגדרה הזו.

כדי לפתור את ההגדרה, ננסה לבחון את פעולת ההתקלח מזווית אחרת. התקלחת היא למעשה תהליך של ניקוי והסרת לכלוך. בהקשר של עובד מדינה, ניתן לפרש את התקלחת כסוג של "טיהור" או הסרת שחיתות.

בהתבסס על רעיון זה, נחפש מילה בת 3 אותיות המתאימה לתיאור של עובד מדינה שעבר "ניקוי". מילה אחת שעולה במוח היא "

ט

ה

ו

ר", שפירושה אדם בעל יושרה גבוהה ושאינו מושחת.

כעת, נחבר את מילת ה"טוהר" עם המילה "פיק" (עובד מדינה) ונקבל את התשובה הנכונה להגדרה:

פיקטורי

. פיקטורי הוא עובד מדינה שעבר תהליך של טיהור או הסרת שחיתות.

הפתרון להגדרה זו הוא דוגמה מצוינת לכוחם של רמזים חבויים בתשבצים. על ידי חשיבה יצירתית ובחינת ההגדרה מזוויות שונות, הצלחנו להגיע לתשובה הנכונה.

אפשרויות: שרחוצ.

ביטויים דומים: עובד מדינה שהתקלח (3,2) תשבץ, מה זה עובד מדינה שהתקלח (3,2) בתשחץ, מה הפירוש של עובד מדינה שהתקלח (3,2) בתשחץ.