מלך אנגלי אגדי

מלך אנגלי אגדי
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: מלך אנגלי אגדי.
זוהי הגדרה בת 14 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!
ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: ארתור.

מידע רנדומלי על הביטוי "ארתור":

המלך ארתור (באנגלית: King Arthur) הוא גיבור מספר אגדות אנגליות מימי הביניים, שהפך למיתוס. כמה היסטוריונים סוברים שהמיתוסים על המלך ארתור מבוססים על דמות אמתית של מלך או מצביא בעל שם דומה שפעל בבריטניה לאחר נסיגת הרומאים ממנה, בתחילת המאה ה-5 לספירה.

האיים הבריטיים נשלטו על ידי רומא מתחילת המאה הראשונה לספירה ועד שנת 410. כאשר האימפריה הנחלשת משכה את לגיונותיה, כדי להגן על איטליה, אחרי שרומא נבזזה ונשדדה על–ידי הויזיגותים, מצבה של האימפריה הרומית וההתקפות על גבולותיה לא אפשרו לה לשלוח צבא חזרה לאיים הבריטיים, וכך התאפשר לשבטים גרמאניים לפלוש לאיים. האוכלוסייה הקלטית והבריטית-רומית נדחקה למערב אנגליה ולאזור ויילס. באותה תקופה היה מנהיג קלטי שאיחד סביבו מספר שבטים והצליח להדוף שבטים פולשים.

יש מספר גרסאות למיתוס של המלך ארתור. הגרסה הקנונית של המיתוס נכתבה במאה ה-15 (סוף ימי הביניים) על ידי סר תומאס מלורי שאיגד את הרומנסות על המלך ארתור ואבירי השולחן העגול לידי ספר המתאר את חייו מעלילות הוריו עד ליום מותו. גרסתו של מלורי היא כיום הנוסח הקנוני והמקובל של המיתוס.

ארתור הוא בנם של אותר פנדרגון ושל איגריין. אותר היה אחד האריסטוקרטים החזקים בבריטניה (אלביון) הטרום אנגלית, לכן בחר בו הקוסם מרלין כמלך שינסה לאחדה ואף נתן בידו את אקסקליבר – חרב המלכים. בעצת מרלין, חתם אותר על הסכם שלום עם יריבו העיקרי, צעד שהיה הכרחי בדרך לאיחוד בריטניה. במסיבת השלום, התאהב אותר באשתו של יריבו, אגריין. הוא לא הצליח להתגבר על יצרו והתחנן למרלין שיעזור לו לממש את תאוותו. מרלין, שראה בהתנהגות זו של אותר הוכחה לכך שאינו כשיר להיות מלך, החליט להענות לבקשתו ולתלות את תקוותיו ביורשו, לכן התנה את עזרתו לאותר בכך שיקבל לידיו את בנו הבכור. אותר הסכים לעסקה ובאמצעות כישוף חדר לטירתו של יריבו ושכב עם אגריין לעיני מורגן הקטנה, בתה מבעלה החוקי.

ארתור בויקיפדיה