מלך אנגלייה במאה ה-16

מלך אנגלייה במאה ה-16
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: מלך אנגלייה במאה ה-16.
זוהי הגדרה בת 21 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!
ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: הנרי השמיני.

מידע רנדומלי על הביטוי "הנרי השמיני":

מלכי אנגליה שלטו באנגליה מהמאה ה-8 ועד ימינו. המלך הבריטי הראשון שהכריז על עצמו כ"מלך אנגליה" (בלטינית – Rex Anglorum) היה אופה, מלך מרסיה בשנת 774, אולם בדרך כלל נוהגים לפתוח את הרשימה של מלכי אנגליה עם אגברט, מלך וסקס, שהביס את ממלכת מרסיה בשנת 829 ולאחר מכן נחשב למלך האנגלים. ממלכת אנגליה אוחדה רשמית בשנת 927 תחת המלך אתלסטאן, ובשנת 1707 התאחדה עם ממלכת סקוטלנד והפכה לממלכת בריטניה הגדולה. לאחר איחוד זה נקראו המלכים האנגלים בשם "מלכי בריטניה" (עד שנת 1800) ולאחר מכן בשם "מלכי הממלכה המאוחדת".

רשימת מלכי אנגליה מתחילה באופן מסורתי עם אגברט, מלך וסקס, ששלט על רוב שטחי אנגליה, אולם התואר "מלך אנגליה" לא היה בשימוש עד שנת 927. עד אז החזיקו המלכים בתואר "מלך וסקס".

בשנת 1013, במהלך שלטונו של אתלרד השני, נכבשה אנגליה על ידי הדנים וסוון הראשון, מלך דנמרק הפך למלך אנגליה.

לאחר מותו של המלך סוון שב אתלרד השני לאנגליה מגלות בנורמנדי.

המלך הארדיקאנוט מת ללא יורשים ואת כתרו ירש אחיו למחצה אדוארד. וכך חזר בית וסקס לשלטון קצר.

חברי בית אנז'ו שלטו החל מהמאה ה-10 במחוז אנז'ו שבצרפת. בשנת 1128 הפך ז'ופרואה החמישי, רוזן אנז'ו לבעלה השני של מתילדה, נכדתו של ויליאם הכובש, ובכך הפך לדוכס נורמנדי ולחלק מסדר הירושה לכתר האנגלי עד לשנת 1153. כינויו, פלנטג'נט, ניתן לשושלת המלכים החל מבנו, הנרי השני. בסוף המאה ה-14 התפצלה שושלת המלכים מבית פלנטג'נט לשני בתי מלוכה: בית לנקסטר ובית יורק.

הנרי השמיני בויקיפדיה