סוג עוף טפיל

סוג עוף טפיל
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: מין עוף טפיל.
זוהי הגדרה בת 12 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: קוקיה .

קצת על קוקייתיים:
קוקייתיים (שם מדעי: Cuculidae) היא משפחת עופות בגודל בינוני הנפוצים באזורים טרופים וממוזגים בכל העולם. בישראל נפוצים שני מינים.
צבעי הנוצות חום, אפור וערמוני והן מנוקדות בלבן. לקוקייה גוף וזנב ארוכים, רגליים קצרות ומקור בינוני וכפוף במקצת. באביב משמיע הזכר את שירתו האופיינית "קו קו", המזכירה קצת את זו של העורב. בשל שירה זו קיבלה הקוקייה את שמה. הקוקייה ניזונה מחרקים ומזחלים שעירים של פרפרים. כשאינה אוכלת, היא מרבה להסתתר בסבך של עצים ושיחים.
רוב מיני הקוקיות הם עופות טפילים. הנקבה מטילה את הביצים בקנים של ציפורים זרות (פונדקאיות), ואלה דוגרות על ביציה ומגדלות את גוזליה. נקבת הקוקייה עשויה להטיל ביצה מדי יום ובסך הכול 16 – 18 ביצים בעונה. בישראל מטילה הקוקייה את ביציה בקני עורבים. הקוקיה ממתינה בסתר בסמוך לקן, וכשהציפור עוזבת את הקן, הקוקיה ממהרת אליו ומטילה בו את ביצתה בתוך מספר שניות ועפה במהירות. לביצה צורה עגלגלה והעוף הפונדקאי השב לקן אינו מבחין בביצה הנוספת.
העוף הפונדקאי דוגר על הביצה, ובהמשך הוא גם מגדל את גוזליו יחד עם גוזלי הקוקייה, המתפתחים מהר יותר. גוזלי הקוקייה בוקעים לאחר 13 ימי דגירה. מארחי הקוקיות משמשים להם לעתים מאמצים. בניגוד למיני קוקיות אחרים, גוזל הקוקייה המצויצת לא מסלק את גוזלי העורב מהקן אלא גדל איתם כאילו היו אחיו.
זמן קצר לאחר גמר הקינון נודדות הקוקיות דרומה – קודם הבוגרים ואחריהם הצעירים.
מיני קוקייה בישראל:

קוקייה אירופית – Cuculus canorus
קוקייה מזרחית – Cuculus saturatus
קוקייה מצויצת – Clamator glandarius
קוקיית דידריק – Chrysococcyx caprius

גוזל קוקייה מצויצת

נלקח מויקיפדיה