מטוס ללא מנוע

מטוס ללא מנוע
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: מטוס ללא מנוע.
זוהי הגדרה בת 13 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: דאון .

קצת על דאון:
דאון הוא כלי טיס כבד מן האוויר שלא מותקנים בו אמצעי הנעה. ההמראה נעשית באמצעות גרירה של מטוס, כלי רכב או גלישה לאוויר מאזור גבוה במישור משופע לעבר עמק. בחלק מהדאונים המודרניים מותקן מנוע מדחף או מנוע סילון קטן הנשלף מגוף המנוע לזמן קצר. מנוע זה מאפשר המראה עצמית וכן תמיכה בטיסות ארוכות במיוחד. בשל העומס הנמוך יחסית של שטחי הכנפיים, ההיגוי מתבצע ישירות ממצערות המותקנות בתא הטייס באמצעות כבלי פלדה דקים וללא מערכת הגברה הידראולית. טכניקה זו מאפשרת הקטנה נוספת במשקל העצמי ביחס למטוס.
הדאונים המשוכללים של ימנו בנויים חומרים מורכבים חזקים שמקטינים את משקלו העצמי של הדאון ובכך משפרים את ביצועיו. הדאונים מתאפיינים בשטח כנפיים ומוטת כנפיים גדולה יחסית לגודל הגוף וזאת במטרה ליצר עילוי מספיק במהירות הנמוכה שבה גולש הדאון. הטסה מיומנת של דאון מאפשרת נסיקה איטית באמצעות זיהוי ו"רכיבה" על זרמי אוויר חם העולים כלפי מעלה (המכונים "טרמיקות"). רכיבה על זרמי אוויר חם מאפשרת דאיה למשך שעות רבות ולמרחקים ארוכים.
כיום משמשים הדאונים ככלי טיס ספורטיביים בלבד. במלחמת העולם השנייה נעשה שימוש בדאונים צבאיים ייעודיים להנחתת כוחות חי"ר מוטס בעומק שטח האויב או לשילוח אספקה לכוחות מרוחקים. השימוש הצבאי בדאונים כיום איננו שכיח בשל יכולת התמרון והשליטה הנמוכים בו, בשל היותו קל לאיתור בעזרת מכ"ם, בשל היותו פגיע לירוט מטוסים ונ"מ, וכן בשל התאונות הרבות שבהן הם היו מעורבים.
נלקח מויקיפדיה