מחברי להקת "כוורת"

מחברי להקת "כוורת"
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: מחברי להקת "כוורת".
זוהי הגדרה בת 18 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: גוב, רכטר, שמיר, קלפטר, גידי גוב, סנדרסון, , אלון אולארצ'יק אפרים, שמיר, דני סנדרסון יוני רכטר יצחק קלפטר מאיר פניגשטיין .

מידע רנדומלי על הביטוי "גוב":

בן-עמי גוב (נולד ב-28 בדצמבר 1927), מנהל פרויקט המטוס כפיר בחיל האוויר הישראלי ומנכ"ל משרד התקשורת.

גוב נולד בירושלים למשפחת גודוביץ' ובילדותו עברה משפחתו לחיפה ולתל אביב, למד בתיכון חדש וסיים את לימודיו בשנת 1946, היה חבר בתנועת השומר הצעיר. במהלך לימודיו התיכוניים הצטרף לימיה של הפועל תל אביב ובסיום לימודיו הצטרף לארגון ההגנה ושירת בנוטרות בנמל תל אביב. לאחר מכן הצטרף להכשרה בקיבוץ עין המפרץ ובמלחמת העצמאות השתתף כנהג במבצע נחשון ובמבצע מכבי. בתקופת המצור על ירושלים לקח גוב חלק בפעילות הגדוד הרביעי של חטיבת הראל ובמהלך ההפוגה הראשונה חזר לקיבוץ.

גוב היה בין מקימי קיבוץ סער ובספטמבר 1949 נישא לזהבה לבית הולצמן. בשנת 1950 הוא התגייס לשורות חיל האוויר והוכשר כטכנאי מטוסים בקורס בן שנתיים בארצות הברית. בשנת 1952 סיים קורס קצינים ובשנת 1959 הוסמך בטכניון בהנדסת מכונות בפקולטה להנדסת מכונות. שירותו נמשך עד לפרישתו בשנת 1971, בדרגת אלוף משנה, לאחר שעמד משנת 1967 בראש פרויקט מטוס הכפיר ובשנת 1971 הוענק לו על כך פרס ביטחון ישראל.

לאחר סיום שירותו הצבאי החזיק גוב בשורת תפקידי ניהול, ובהם: מנכ"ל משרד התקשורת (1987-1988), מנכ"ל הסניף הישראלי של חברת "טלדיין", סגן נשיא החברה לפעילות בינלאומית (1982 – 1987), יו"ר חברת "מנועי בית שמש", יו"ר חברת "טכנולוגיית לייזרים", יו"ר מפעל "פלדות עין חרוד", וכן דירקטור באינטל ישראל וחברות אחרות וחבר נשיאות התאחדות התעשיינים כיו"ר הוועדה לחדשנות. ב-1994 נדון ל-5 חודשי עבודות שירות על העלמות מס בזמן תפקידו כמנהל טלדיין ישראל.

גוב בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "רכטר":

זאב רֶכטֶר (2 באפריל 1899 – 18 בדצמבר 1960) היה מחשובי האדריכלים בישראל ומאבות הסגנון הבינלאומי בארץ. ראשון בוני הבניינים על עמודים בארץ ישראל.

זאב רכטר נולד בשנת 1899 בקובלבקה (Ковалевка) שבפלך חרסון של רוסיה (כיום אוקראינה). החל ללמוד אדריכלות בפוליטכניון של ניקולאייב. בשנת 1919 עלה לארץ ישראל באונייה רוסלאן שם גם פגש את אשתו לעתיד, פולה (לבית זינגר). עם עלייתו עבד במשרדו של המהנדס סשה חיסין. עבודתו הראשונה במשרד חיסין הייתה מלאכת מדידת רחוב אלנבי כהכנה לתכנונו ובנייתו. לאחר מכן עבר רכטר לירושלים, שם עבד שנה כשרטט במשרדו של האדריכל בנימין חייקין. מאורעות תרפ"א השיבו את רכטר ומשפחתו להתגורר בתל אביב ושם זכה לראשונה לעבודת תכנון עצמאית: בניין מגורים בפינת הרחובות נחלת בנימין ורמב"ם. רכטר העניק למבנה זה, אשר כונה "בית הכדים", את הרוח האקלקטית אשר נשבה ברחובות העיר באותה העת (1924), לאחר מכן הוסיף לבנות בתל אביב הקטנה עד לסוף שנת 1926 עשרה מבנים נוספים. בשנת 1927 החליט רכטר להשלים את לימודי האדריכלות שהחל בניקולאייב, וללמוד בבית הספר להנדסה ברומא. את לימודי ההמשך באדריכלות החל רכטר בבית הספר הממלכתי להנדסה בפריז (1929–1932).

רכטר בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "שמיר":

שֶׁבֶת רֵיחָנִי (שם מדעי: Anethum graveolens), הידוע יותר בשמו העממי, שמיר, הוא צמח חד-שנתי הצומח בדרום מערב ומרכז אסיה, וגם בישראל. שמיר הוא מין יחיד בסוגו, אם כי חלק מן הבוטניקאים קושרים אותו לאחישבת. אין לבלבל בינו לבין השומר, אף על פי שגם הוא משמש למאכל.

השמיר גדל לגובה של 40–60 ס"מ. גבעולו דק ועליו עדינים ודקים, באורך 10–20 ס"מ. חלוקת העלה הסופית היא בעובי של 1–2 מילימטרים, מעט עבים יותר מעלי השומר, הדומים לחוטים, בעובי של פחות מ-1 מילימטר, אך פחות עדינים. פרחי השמיר לבנים-צהבהבים, בתפרחות קטנות שקוטרן 2–9 סנטימטר. אורכם של זרעי השמיר 4–5 מילימטר ועוביים 1 מילימטר; והם ישרים או מעוקלים קמעה, עם קווים לאורכם.

שמיר בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "קלפטר":

ורד קלפטר (נולדה ב-1957) היא זמרת, מלחינה ופזמונאית ישראלית.

ורד קלפטר ידועה בעיקר ככותבת ומלחינה שירים עבור אמנים אחרים, בהם יעל לוי ודנה ברגר.

בתחילת שנות ה-90 הייתה מחלוצות הרוק הישראלי, כשהוציאה את אלבום הבכורה שלה "לגמרי לא שקטים". כעבור עשור הוציאה את אלבומה השני "קו אדום קו שחור", בהפקת גיל סמטנה. אלבומיה מעולם לא זכו להצלחה מסחרית, וקלפטר הצטיינה בעיקר בזכות פעילותה מאחורי הקלעים.

ב-1992 כתבה והלחינה את רוב השירים באלבומה השלישי של יעל לוי "אל תקנה לי ורד", וכן השתתפה בשירת קולות ובנגינת גיטרה. ב-1994 הלחינה קלפטר שני שירים לאלבום הבכורה של דנה ברגר. באותה השנה השתתפה בשירת קולות ב"יקירתי" של אסף אמדורסקי. ב-1997 יצא אלבומה הרביעי של לוי, "שוך הסערה", אשר בו הלחינה קלפטר את רוב השירים. ב-1998 כתבה והלחינה מספר שירים לאלבומה השני של ברגר "פשוט להיות". ב-2000 כתבה והלחינה לאלבומה השלישי של ברגר "עד הקצה", וזכתה בזכות כך ב"פרס תמוז" באותה שנה. ב-2003 נטלה חלק בפרויקט "שרות לאה גולדברג" בו הלחינה וביצעה את השיר "פרידה" למילותיה של לאה גולדברג. ב-2004 הובילה את הפרויקט "סימנים", שהוקדש לשיריו של המשורר מירון ח. איזקסון, ובאותה השנה כתבה והלחינה לאלבומה החמישי של לוי "חמש". ב-2006 נטלה חלק נכבד באלבום "אדם" של אלי מגן וכמו כן הלחינה שני שירים לאלבומה הרביעי של טל גורדון "לפני שהשמש עולה".

קלפטר בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "גידי גוב":

תקליט ראשון הוא אלבום הבכורה של גידי גוב שיצא בשנת 1978.

גידי גוב היה בשנת 1978 לאחר פעילותו כסולן להקת הנח"ל ולהקת כוורת, לפני פעילותו כסולן להקת גזוז ולאחר מספר רב של הקלטות לפרויקטים שונים. עם זאת לא הקליט עד לשלב זה אלבום עצמאי, והיוזמה להקלטת אלבום הועלתה על ידי דודו אלהרר, שהפיק את האלבום.

ליצירת האלבום גויס יוני רכטר, שותפו של גוב לכוורת, שכבר היה לאחר הלחנת השירים בפרויקט הכבש השישה עשר ושותפות בהרכב 14 אוקטבות. רכטר הפיק מוזיקלית את האלבום, הלחין ועיבד את רוב השירים בו, כשאת הנותרים הלחין ועיבד יצחק קלפטר, אף הוא מיוצאי כוורת. את המילים לרוב השירים כתבו הפזמונאים דן מינסטר, יעקב גלעד ועלי מוהר, ביניהם השיר "שלוש בלילה בעיר" של מינסטר ורכטר שבוצע בפסטיבל הזמר והפזמון של אותה שנה. באלבום נכללו שתי הקלטות קודמות של גוב באלבום "שירי א"י הישנה": השיר "סורו מני" של המשורר אלכסנדר פן והשיר "זמר לספינה" שכתב חיים חפר והלחין דוד זהבי. כמו כן נכלל באלבום השיר "בבוקר", שכתב יהודה עמיחי והלחינה יהודית רביץ עוד בהיותה בת 16, כשהיא מייעדת אותו לגוב אף שטרם נפגשו. בנוסף לשירים נכללה גם רצועה אינסטורמנטלית בשם "התעוררות" שהלחין רכטר.

גידי גוב בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "סנדרסון":

אדם סנדרסון (נולד ב-20 ביוני 1980 בתל אביב) הוא במאי ותסריטאי ישראלי.

אביו הוא המוזיקאי דני סנדרסון, אמו העיתונאית והמעצבת נעמי סנדרסון ואחותו היא השחקנית דינה סנדרסון.

הוא למד במגמת הקולנוע בתיכון עירוני א' ולאחר מכן שירת ביחידת ההסרטה של חיל האוויר.

לאחר שהשתחרר מהצבא הקים להקת היפ הופ בשם "פיזדה פמילי" וביים קליפ לאחד משיריה, בעקבות הצלחתו של הקליפ המשיך בבימוי קליפים ללהקות שונות (בין הקליפים שביים: "אוטו זבל" של הבילויים, עליו זכה בפרס במאי השנה בתחרות קליפים של קבוצת 951 ו"חדשות מהירח" של פורטיסחרוף) וכן בבימוי קדימונים ופרסומות שזכו בפרסים בינלאומיים.

הוא הקים עם עוד ארבעה חברים (תום שובל, דניאל אדר, מיכאל הנגבי ויהושע סימון) את קבוצת "באבון", קבוצה של קולנוענים עצמאיים, היוצרים סרטים ללא תמיכה ממסדית, במהלך פעילותה של הקבוצה ביים שלושה סרטים קצרים, שהוקרנו ברחבי הארץ ובפסטיבלים שונים בעולם.

הוא ביים בשיתוף עם מולי שגב את סרט הקולנוע "זוהי סדום" של חבורת ארץ נהדרת, למרות שלא זכה לאהדת המבקרים הסרט זכה להצלחה קופתית גדולה, הביא מעל ל-500,000 צופים לקולנוע ונחשב לסרט הישראלי מצליח ביותר מאז שנת 1985.

סנדרסון בויקיפדיה