מדינה במרכז מזרח גרמניה

מדינה במרכז מזרח גרמניה
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: מדינה במרכז מזרח גרמניה.
זוהי הגדרה בת 23 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: תורינגיה .

קצת על תורינגיה:
תורינגיה (בגרמנית Thüringen, תירינגן) היא אחת מ-16 המדינות המרכיבות את גרמניה. היא אחת המדינות הקטנות בשטחה (16,172 קמ"ר, מקום 11 בגרמניה) ואף במספר תושביה (כמעט 2.5 מיליון, מקום 12 בגרמניה). בירתה והעיר הגדולה בה היא אֶרפוּרט (200,000 תושבים).
תורינגיה נטולת ערים גדולות, אך לערים רבות בה חשיבות היסטורית ותיירותית גדולה. בראשן עומדת ויימאר, שעמדה במרכזו של פרק חשוב בהיסטוריה הגרמנית – רפובליקת ויימאר. ערים ידועות נוספות הן יֶנָה (בה שוכנת אוניברסיטת פרידריך שילר), גותה, אָייזנַך (Eisenach, עיר מולדתו של יוהאן סבסטיאן באך), וגֶרָה (Gera).
המדינה, ששכנה עשרות שנים בתחומי גרמניה המזרחית, נוסדה מחדש בשנת 1990, לאחר איחוד גרמניה. בעבר הרחוק הייתה תורינגיה מהממלכות החשובות בגרמניה, אך במשך השנים ירדה מגדולתה.
ראש ממשלת תורינגיה (נכון ל-2010) היא כריסטיאנה ליברקנכט מהמפלגה הנוצרית-דמוקרטית הגרמנית (CDU) שנבחרה לתפקיד ב-2009. היא החליפה את דיטר אלטהאוס (Dieter Althaus), אשר נבחר לתפקיד בשנת 2003 כראש הממשלה הצעיר ביותר במדינות גרמניה (בן 45 עם בחירתו). אלטהאוס החליף את ברנהרד פוֹגל (Bernhard Vogel), הפוליטיקאי היחיד בתולדות גרמניה ששימש כראש ממשלתן של שתי מדינות: בין השנים 1976 ו-1988 הוא שימש כראש ממשלת ריינלנד-פאלץ.
המדינה מהווה מעוז של המפלגה הנוצרית-דמוקרטית הגרמנית (CDU); המפלגה הסוציאל-דמוקרטית של גרמניה (SPD) ומפלגת הירוקים הגרמנית זוכות לתמיכה מועטה בלבד בתורינגיה; זוהי אחת המדינות הבודדות בגרמניה בהן אין כלל ייצוג בפרלמנט למפלגת הירוקים. כוח נוסף במדינה מהווה מפלגת השמאל (נוסדה רשמית כמפלגה ב- 2007 מאיחוד מפלגת הסוציאליזם הדמוקרטי PDS עם מפלגת האלטרנטיבה לעבודה וצדק חברתי WASG); מפלגה זו, הזוכה לתמיכה בעיקר במדינות מזרח גרמניה, היא המפלגה השנייה בגודלה בתורינגיה.
בתורינגיה, כמו בכל מדינות מזרח גרמניה לשעבר, שוררת אבטלה קשה (קרוב ל-20% ב-2005). אך בהשוואה לשאר מדינות המזרח זהו שיעור האבטלה הנמוך ביותר ומצבה הכלכלי של תורינגיה טוב משל שכנותיה. עם זאת, בדומה לשאר מדינות המזרח, תורינגיה סובלת מהגירה שלילית ומהתכווצות האוכלוסייה.

נלקח מויקיפדיה