לטאת עצים באמריקה

לטאת עצים באמריקה
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: לטאת עצים באמריקה.
זוהי הגדרה בת 17 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: בזיליסק .

קצת מידע רנדומלי על הביטוי "בזיליסק ":
בסיליסק (מהמילה היוונית basiliskos – מלך קטן) הוא מלך הזוחלים המיתולוגי, שלו מיוחסת היכולת להרוג בעזרת מבט בלבד. דמות הבסיליסק העסיקה יוצרים רבים לאורך השנים, ומתקופה לתקופה היא גם התפתחה.
פליניוס הזקן תיאר אותו בספרו תולדות הטבע (Naturalis Historia) כנחש קטן וארסי מאוד, המותיר מאחורי שובל של ארס ממית, ושמבטו מסוכן באותה מידה. הוא נקרא בסיליסק משום שעל ראשו ישנו סימן לבן בצורת כתר. לפי המיתולוגיה, הבסיליסק בוקע מתוך ביצת תרנגולת שבזמן הטלתה התקיימו מספר תנאים, אחד מהם הוא דגירתו של נחש על הביצה. עוד המיתולוגיה מספרת שרק קריאת התרנגול מסוגלת להמית את החיה, אך ניתן להתגונן מפניה באמצעות משחה משיח הפיגם. בסיפורי ימי הביניים מופיע הבסיליסק כבן כלאיים – חצי נחש וחצי תרנגול (גרסה זו, התרנגול שמגעו גורם התאבנות, קרויה לעתים קוקאטריס והיא מופיעה גם במיתולוגיה היהודית). סיפור זה כנראה נוצר מתיאורו הקדום של הבסיליסק. בסיפורים מאוחרים יותר הבסיליסק מופיע כיצור קטלני עוד יותר. ממדיו ענקיים, הוא מסוגל לנשוף אש ואף להרוג בעזרת קולו.
בשנים האחרונות הבסיליסק מופיע בספרים, סרטים ומשחקים. ישנה מפלצת בדמותו של הבסיליסק במשחקי תפקידים כגון מבוכים ודרקונים, ובספרה של ג'יי קיי רולינג הארי פוטר וחדר הסודות וסדרת הטלוויזיה באפי ציידת הערפדים ובמשחק המלחמה לפלייסטיישן הנייד God of War. בגרסאות אלה מבטו של הבסיליסק בדרך כלל מאבן את הקורבן (הופך אותו למעין פסל עשוי אבן) אך יצירת קשר עין ישיר בין הקורבן לנחש גורם למותו של הקורבן. את ההתאבנות אפשר להפוך באמצעות הקסמים והשקויים המתאימים.
בהיסטוריה הצבאית הבסיליסק הוא תותח גדול, שנקרא על שם דמיונו לחיה המיתולוגית, גם בגודלו וגם בקטלניותו.

נלקח מויקיפדיה