לחימה של כוחות בלתי סדירים

לחימה של כוחות בלתי סדירים
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: לחימה של כוחות בלתי סדירים.
זוהי הגדרה בת 26 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: גרילה .

קצת מידע רנדומלי על הביטוי "גרילה ":
גרילה, מונח שמקורו בספרדית (guerra פירושה מלחמה ו- guerrilla פירושה "מלחמה קטנה") המציין שיטת לחימה שהייתה נהוגה לאורך ההיסטוריה כולה. המונח גרילה מתאר לחימה המתבצעת על ידי קבוצות קטנות, זריזות וגמישות, שלא על ידי צבא סדיר, היא דרך המאפשרת למורדים להתמודד עם הצבא הסדיר הגדול של השלטון. בצה"ל נקראת לוחמת גרילה גם בשם לוחמה זעירה (לו"ז).
המילה שימשה לראשונה לתיאור המאבק העממי כנגד הכיבוש הצרפתי של ספרד במהלך מלחמות נפוליאון, ומכאן בא המונח (גרילה-זעיר בספרדית).
גם ארגוני טרור משתמשים בלוחמת גרילה להגשמת מטרותיהם. בשיח המשמש את השלטון שכנגדו נלחמים לוחמי הגרילה, גם לוחמי הגרילה הם טרוריסטים. הבחנה אובייקטיבית יותר לא תראה לוחמי גרילה כטרוריסטים, כאשר מאבקם מופנה רק נגד השלטון וכוחותיו, ולא כנגד אזרחים חפים מפשע. ולהפך, ארגון שתוקף במכוון אזרחים בפשע הוא ארגון טרור, גם אם הוא במקביל נוקט בפעולות גרילה כנגד מטרות צבאיות. לדוגמה, הארגון הצבאי של חזבאללה, שאחראי לפעולות טרור נגד תושבים בישראל ובעולם כולו, משלב גם לוחמת גרילה. פעולות גרילה כוונו באופן אינטנסיבי נגד צבא ההגנה לישראל עד לנסיגה מלבנון בשנת 2000.

נלקח מויקיפדיה