לוחם זירה ברומי העתיקה

לוחם זירה ברומי העתיקה
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: לוחם זירה ברומי העתיקה .
זוהי הגדרה בת 23 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: גלדיאטור.

מידע רנדומלי על הביטוי "גלדיאטור":

ספרטקוס (לטינית: Spartacus, יוונית: Σπάρτακος, לעתים נכתב כאספרטקוס) היה מנהיג מפורסם של העבדים במלחמת העבדים השלישית נגד הרפובליקה הרומית בחצי האי האפניני, בין השנים 73 ל-71 לפנה"ס. צבאו הורכב מגלדיאטורים ועבדים נמלטים. ספרטקוס ניצח במספר קרבות את הצבא הרומי הסדיר. שם אחר המציין מלחמה זו הוא "מלחמת הגלדיאטורים". מעט מאוד ידוע על ספרטקוס מעבר לאירועי המלחמה, ותיעודים היסטוריים ששרדו, לעתים סותרים זה את זה. עם זאת, כל המקורות מסכימים כי הוא היה גלדיאטור לשעבר ומנהיג צבאי מוכשר.

המאבק של ספרטקוס, מפורש לעתים קרובות כדוגמה לאנשים מדוכאים הנלחמים על חירותם נגד האוליגרכיה והעבדות. סיפורו של ספרטקוס סיפק השראה לכותבים מודרניים רבים בנושאי ספרות, פרשנות פוליטית, קולנוע וטלוויזיה.

על פי הכתובים, ספרטקוס היה תראקי שבוי או עריק של הצבא הרומאי. אחת מהתאוריות הנפוצות היא שספרטקוס לחם בצבא הרומאי בחיל העזר. כוחות שהורכבו מנתיני מדינות כבושות, בעלות ברית או שכירי חרב שהסכימו להלחם למען רומא. פלוטרכוס מתאר אותו כ: "תראקי ממלאי הנוודים". אפיאנוס כתב כי הוא היה "תראקי מלידה, ששירת פעם כחייל עם הרומאים, אבל מאז הפך לאסיר ונמכר כגלדיאטור". פלורוס (2.8.8) תיאר אותו כ: "אחד משכירי החרב התראקים, שהפך להיות חייל רומאי, מחייל לעריק ושודד, ולאחר מכן מתוך התחשבות בכוחו, לגלדיאטור". כמה מחברים מתייחסים לשבט תראקיה של מאדי, אשר בזמנים היסטוריים היה חלק מן האזור שבשוליים המערביים של תראקיה (דרום מערב בולגריה של ימינו). כמו כן פלוטרכוס כתב כי אשתו של ספרטקוס, נביאה של שבט מאדי, הייתה משועבדת איתו.

גלדיאטור בויקיפדיה