כנעני סביב השעון (3)

כנעני סביב השעון (3)

לך איש! פתרון תשחץ

שלום וברכה לחובבי התשבצים ולפתרי החידות! היום, נעמיק אל עולמו המופלא של התשחץ וננסה לפתור יחד הגדרה מאתגרת במיוחד: "כנעני סביב השעון (3)".

לכאורה, ההגדרה נראית פשוטה למדי. כנעני הוא כינוי לתושב הארץ כנען, שהיא פלסטין של ימינו. וההגדרה "סביב השעון" מרמזת על משהו שמתרחש ברציפות, במשך 24 שעות ביממה. אז מהו אותו דבר כנעני שמתרחש כל הזמן?

כדי לפתור הגדרה זו, עלינו לחפש מילה שמתאימה לשני הרמזים. מילה שמצד אחד קשורה לכנען, ומצד שני מציינת משהו שמתרחש ברציפות. לאחר מחשבה קצרה, עולה בדעתנו המילה "שבת".

שבת היא יום המנוחה השבועי ביהדות, החל משקיעת החמה ביום שישי עד צאת הכוכבים ביום שבת. בתקופה המקראית, השבת נחשבה ליום קדוש בו אסור היה לעבוד, לבשל או לבצע כל פעילות אחרת. במילים אחרות, השבת היא יום בו הכל נעצר, ממש כמו השעון שמוקפא ל-24 שעות.

נוסף על כך, ישנה פרשנות לפיה המילה "כנעני" בהגדרה מרמזת על עתיקותה של השבת. כנענים היו התושבים המקומיים של הארץ כנען לפני כניסת בני ישראל. העובדה שהשבת מוגדרת כ"כנענית" מרמזת על כך שהיא מוסד עתיק, שהיה קיים עוד לפני ימי העברים.

לכן, התשובה להגדרה "כנעני סביב השעון (3)" היא "שבת". זהו יום המנוחה היהודי, שמתרחש סביב השעון ומציין את קדושת הזמן.

אני מקווה שנהניתם מהפוסט הזה! אם יש לכם הגדרות מאתגרות נוספות שאתם רוצים לנסות לפתור, אל תהססו להשאיר תגובה למטה. אשמח לעזור לכם למצוא את התשובות.

אפשרויות: עבד.

ביטויים דומים: כנעני סביב השעון (3) תשבץ, מה זה כנעני סביב השעון (3) בתשחץ, מה הפירוש של כנעני סביב השעון (3) בתשחץ.