חכ לשעבר מטעם הליכוד

חכ לשעבר מטעם הליכוד
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: חכ לשעבר מטעם הליכוד.
זוהי הגדרה בת 20 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!
ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: בדר, מנע, עלי, פרח, והבה, שטרן, זיידל, מילוא, רכטמן, בנלולו, בלומנטל, שאמה הכהן, מנע, שמואל רכטמן.

מידע רנדומלי על הביטוי "בדר":

אנה נטשה בדר (בגרמנית: Anna Natascha Bader, נולדה ב-12 בדצמבר 1983) היא קופצת למים מגובה רב גרמניה. היא בעלת מדליית ארד מאלופת העולם הראשונה ממקפצה של-20 מטר (ברצלונה 2013).

בדר נולדה במוטלנגן, באדן-וירטמברג.

באליפות העולם שנערכה בברצלונה, ספרד בשנת 2013 זכתה בדר במדליית ארד, בתחרות הראשונה בתולדות אליפויות העולם ממקפצה של 20 מטר, בתוצאה של 203.90 נקודות, אחרי ססילי קרלטון (211.60 נקודות) וג'ינג'ר הובר (206.70 נקודות), שתיהן מארצות הברית.

באליפות העולם שנערכה בקאזאן, רוסיה בשנת 2015 סיימה הובר במקום שביעי בתחרות ממקפצה של 20 מטר בתוצאה של 194.00 נקודות.

בדר בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "עלי":

עלי הכהן הוא דמות מקראית, נחשב לאחרון הכהנים הגדולים ממשכן שילה. לאחר שמשון, שימש כשופט ומנהיג של עם ישראל במשך ארבעים שנה. עלי היה מצאצאי איתמר בן אהרן הכהן. הוא נפטר בגיל 98.

עלי חי במאה הי"א לפני הספירה. בחייו התחוללו שלוש מהפכות נסתרות[דרושה הבהרה] בעם ישראל:

ספר שמואל מספר כי לעלי היו שני בנים – חפני ופנחס (מקורות שמותיהם כנראה מצריים). בניו חונכו כדי להיות כוהנים לאחר מות עלי. עלי ניסה להעביר להם גם את מעמדו כשופט דרך ירושה. חפני ופנחס חטאו חטאים דתיים כאשר פעלו ככוהנים בפועל במקום עלי, וניצלו את כוחם לרעה. לעלי נודע על מעשיהם הרעים של בניו פנחס וחפני, אשר מנצלים את כוחם לרעה, אם בלקיחת החתיכה הטובה של הקורבן לעצמם, אם בהטרדות של נשים שהגיעו למשכן ואם בדרכים אחרות. עלי מנסה להתעמת עם בניו כדי לשכנע אותם להפסיק לנצל את כוחם לרעה, אך אלה אינם מייחסים לדבריו חשיבות ומזלזלים בהם, כך נכשל עלי במשימתו להחזיר את בניו לדרך הישר. לפי פרושים מסוימים עלי לא הצליח לשכנע את בניו כי ריחם עליהם ולא הענישם במלוא החומרה שיכל. לאחר כשלונו של עלי להניא את בניו מדרך הרוע, הגיע לשילה "איש אלוהים" וניבא עליהם נבואת פורענות: כל בניו של עלי יחיו בעוני ולא יזכו לשיבה טובה. במקביל שמואל גדל ועלי מלמדו לקבל נבואה, ונבואתו הראשונה, שזרעו של עלי יהיה רע ולא יזבח לחיים טובים, מחזקת את דברי איש האלוהים לעלי.

עלי בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "פרח":

עיינו גם בפורטל

פורטל בוטניקה הוא שער לכל הנושאים הקשורים בעולם הצומח. ניתן למצוא בו ערכים הקשורים לעצים, פרחים, מחזור החיים של הצומח, סיווג ועוד.

צומח (שם מדעי: Plantae או Viridiplantae) היא ממלכה שכוללת בתוכה יצורים חיים מבצעי פוטוסינתזה המכילים את הפיגמנטים שהם כלורופיל a וכלורופיל b. חומר התשמורת העיקרי אצלם הוא עמילן. ממלכת הצומח ממוינת לשתי קבוצות עיקריות:

מקובל להניח שצמחים התפתחו מאצות ירוקיות בגלל המשותף ביניהם: הפיגמנטים הפוטוסינתטיים הם כלורופיל a וכלורופיל b, חומר התשמורת העיקרי הוא עמילן, דופן התא מכיל תאית.

שיטות הרבייה של הצמחים רבות ומגוונות, החל מהתחלקות תאים, כמו בחלק מהאצות הירוקיות, וכלה בהאבקה והתפתחות זרעים כמו בבעלי הפרחים.

רוב הצמחים הם אוטוטרופים שמייצרים את המזון שלהם עצמאית על ידי הפוטוסינתזה. חלק מהצמחים הם טפילים, ומנצלים לקיומם חומר אורגני מצמחים חיים אחרים. לעומתם, צמחים טורפים מנצלים חומר אורגני מבעלי החיים. המדע העוסק בחקר הצומח נקרא בוטניקה.

להלן המיון השלם, המלא והמעודכן לשנת 2004:

הערה

טחב עלים

Dicksonia antarctica

פרח בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "והבה":

מגלי והבה (בערבית: مجلي وهبي; נולד ב-12 בפברואר 1954) הוא פוליטיקאי דרוזי-ישראלי. לשעבר, חבר הכנסת וסגן שר.

והבה הוא בן העדה הדרוזית, יליד הכפר בית ג'ן. הוא שירת כקצין בצה"ל והתקדם עד לדרגת סגן אלוף; בתפקידו האחרון בצה"ל כיהן כסגן מפקד חטיבת חירם. סיים תואר ראשון במדע המדינה והיסטוריה של מדינות האסלאם באוניברסיטה העברית, ותואר שני בהיסטוריה של המזרח התיכון בעת החדשה מאוניברסיטת חיפה.

והבה פעל לקידום יחסי ישראל ומדינות ערב, במיוחד בזכות קשריו עם בית המלוכה הירדני. הוא מונה על ידי אריאל שרון בסוף שנות ה-90 לעוזר בכיר במשרד התשתיות הלאומיות ולאחר מכן ליועצו המדיני במשרד החוץ בין השנים 1998-1999. הוא היה שותף למגעים עם חוסיין, מלך ירדן ולמאמץ להחזרת היחסים עם ירדן לכנם לאחר ההתנקשות בח'אלד משעל שאירעה שם.

והבה מונה למנכ"ל המשרד לשיתוף פעולה אזורי בזמן כהונתה של ציפי לבני כשרה במשרד זה (2001), ובכך היה לדרוזי הראשון שמונה למנכ"ל משרד ממשלתי. ב-2003 הפך לחבר בכנסת ה-16 מטעם סיעת הליכוד. נבחר ליו"ר ועדת המשנה לחקיקה של ועדת החוץ והביטחון, ובכך היה ליושב ראש הלא-יהודי הראשון המכהן בראשות ועדת משנה של ועדת החוץ והביטחון.

והבה בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "שטרן":

האם התכוונתם ל…

אם הגעתם לכאן בעקבות לחיצה על קישור, נודה לכם אם תחזרו לדף שממנו באתם, ותתקנו את הקישור כך שיַפנה ישירות אל הערך המתאים.

שטרן בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "זיידל":

אנטון זיידל (Anton Seidl‏; 7 במאי 1850 – 28 במרץ 1898) היה מנצח הונגרי.

זיידל נולד בבודפשט והחל ללמוד בקונסרבטוריון של לייפציג באוקטובר 1870. הוא למד שם עד 1872 ואז הוזמן לביירוית כאחד המעתיקים של ריכרד וגנר. שם, סייע ביצירת ההעתק הראשון המתוקן של "טבעת הניבלונגים". כמי שהשתקע כל כולו ברוח הווגנרית, זיידל השתתף בפסטיבל ביירוית הראשון בשנת 1876.

ההזדמנות שלו להופיע כמנצח באה כאשר התמנה, בהמלצת וגנר, לתיאטרון העירוני של לייפציג, שם נשאר עד 1882, כאשר יצא לסיור עם צוות "טבעת הניבלונגים" של אנג'לו נוימן. המבקרים ייחסו לניצוחו חלק נכבד בהצלחה האמנותית, שנחלה הפקת מחזור הטבעת בתיאטרון הוד מלכותה בלונדון ביוני אותה שנה.

בשנת 1883 יצא זיידל עם נוימן לברמן, אולם כעבור שנתיים התמנה למחליפו של ליאופולד דאמרוש כמנצח האופרה הגרמנית בניו יורק. בהפלגה מגרמניה לארצות הברית התיידד עם הצ'לן והמנצח הצעיר ויקטור הרברט, שנסע עם אשתו, הזמרת תרזה פרסטר, להצטרף למטרופוליטן אופרה בניו יורק, בהזמנתם של וולטר דאמרוש ושל זיידל עצמו. הידידות נמשכה גם בהגיעם לאמריקה, וזיידל היה למורו ומדריכו של הרברט. בשנת 1891 התמנה למנצח בתזמורת הפילהרמונית של ניו יורק, תפקיד שבו נשאר עד מותו בשנת 1898.

זיידל בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "מילוא":

זאב מילוא (1922 - ?) היה מהנדס אלקטרוניקה ישראלי, קצין בחיל הקשר והאלקטרוניקה בדרגת אלוף משנה, חתן פרס ביטחון ישראל לשנת 1960.

זאב מילוא נולד בשם ולדימיר מילר בשנת 1922 בממלכת יוגוסלביה. גדל בזאגרב, בירת קרואטיה. לאחר פלישת מדינות הציר ליוגוסלביה, במלחמת העולם השנייה, החל שילוח של יהודים למחנות ריכוז והשמדה, וב-1942 נשלחו לאושוויץ חמישה מבני משפחתו שהתגוררו בווירוביטיצה. בעזרת תעודות מזויפות נמלט מילר לאיטליה. בספטמבר 1943 השתלטו פרטיזנים על האזור שבו שהה, ומילר הצטרף אליהם, ובהמשך פעל כטכנאי רדיו בדרינה.

התחיל ללמוד הנדסת חשמל ביוגוסלביה. בשנת 1949 עלה לישראל וסיים לימודי הנדסת חשמל בטכניון. הצטרף לחיל הקשר והאלקטרוניקה כאזרח עובד צה"ל. בשנת 1960 זכה בפרס ביטחון ישראל, יחד עם סא"ל אלכסנדר רוזן וסרן צבי ורדיאל, על פיתוח בתחום ההצפנה. התגייס לצה"ל בדרגת רב סרן, והתקדם לדרגת אלוף משנה במפקדת קצין קשר ואלקטרוניקה ראשי.

לאחר סיום שירותו בצה"ל מונה בשנת 1978 למנכ"ל "כור תקשורת והתראה", ובתחילת 1986 מונה לסגן מנהל חטיבת איתות ובקרה ב"מוטורולה ישראל".

מילוא בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "רכטמן":

יעקב צִדְקוֹני (רֶכטמַן) (21 בפברואר 1902, סוחצ'וב, מחוז ורשה, פולין – כ"ה בשבט תשל"ג, 28 בינואר 1973, ירושלים) היה אספן אתנוגרפיה ישראלית וחוקר פולקלור ישראלי, ממקימי חברת "ידע-עם" לפולקלור יהודי.

צדקוני נולד בשנת 1902 בסוחצ'וב, במחוז ורשה שבחבל פולין גדול, בשם יעקב רכטמן, בנם של איטה לבית פינקלשטיין ור' אברהם רכטמן (רעכטמאן), סוחר. התחנך ב"חדר", בבית ספר של רשת "תרבות" העברית בעירו ובגימנסיה בעיר פלוצק. אחר כך למד במכון לכלכלה ולמסחר בוורשה בירת פולין, וב-1920 החל לעבוד בעיר בפקידות.

בנעוריו פעל בתנועות נוער ציוניות, ובבגרותו היה חבר "צעירי ציון" וראש קבוצת עלייה של "החלוץ" בוורשה. כציוני, שאף לעלות לארץ ישראל, ובשנת 1921 קיבל סרטיפיקט, אך עלייתו עוכבה על רקע מאורעות תרפ"א. ב-1923 הבריח את גבול פולין–רומניה, והתגורר כחצי שנה בעיר צ'רנוביץ באופן בלתי חוקי, יחד עם עוד כ-500 יהודים שביקשו לעלות ארצה. לבסוף הגיע לארץ ב-1924, בימי העלייה הרביעית, בזכות תעודת פליט מאוקראינה.

עם עלייתו עבד בחקלאות ובסלילת כבישים במושבות מנחמיה, יבנאל ובית גן. לאחר מכן גר ברמת גן (1925–1927), ושם המשיך בעבודתו. היה חבר ועד הפועלים, ריכז בו את ענייני התרבותה והיה ממייסדי הספרייה הציבורית במושבה. ב-1928 עבר לתל אביב, ובה גר 22 שנה, עד שבשנת 1950, כאשר עברו משרד הממשלה לירושלים, עבר לשם כפקיד ממשלתי. התגורר בירושלים עד מותו.

רכטמן בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "בנלולו":

אסף בן לולו (נולד ב-5 באוגוסט 1985) הוא שחקן טלוויזיה ותיאטרון ישראלי.

אסף נולד גדל והתחנך בלוד, האח הקטן מבין ארבעה אחים: גלית שחר ורינת. למד בבית הספר התיכון "אורט לוד" במגמת תקשורת וקולנוע. בשנת 2004 התגייס לצבא. לאחר הצבא החל להתעניין בלימודי משחק. למד במספר סדנאות משחק עד שבשנת 2009 החל את לימודיו בבית הספר למשחק "בית צבי", שם סיים את לימודיו, בשנת 2011, בהצטיינות ועל כך הוענק לו פרס צבי קליר.

במסגרת לימודיו שיחק במספר מחזות ורובם בתפקידים ראשיים כמו "אחד משלנו" (בתפקיד יותם), "השחר כאן שקט" (בתפקיד ואסקוב), "רווקים ורווקות" (בתפקיד חראבינו) ועוד.

בשנת 2011, עם סיום לימודיו, נבחר לשחק במחזה "העלמה יוליה" שהועלה ב"תיאטרון הספרייה" בתפקיד הראשי של ז'אן, משרתה הנאמן של ז'ולי.

בשנת 2012 השתתף בפסטיבל "שמאל במה".

בשנת 2013 החל את דרכו בטלוויזיה ושיחק במספר תפקידים בסדרות כמו "בלו נטלי" (יס) בתפקיד מיקי ו"פצועים בראש" (הוט) בתפקיד אורח. באותה שנה שיחק בהצגה "מוטב מאוחר" שהועלתה בתיאטרון הספרייה יחד עם רבקה מיכאלי, אלברט כהן ואלכס אנסקי.

בשנת 2014 השתתף בסדרה "זגורי אימפריה" בתפקיד "דודו", בן זוגה של אבישג זגורי (חן אמסלם).

בנלולו בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "בלומנטל":

הסטון בלומנטל (Heston Blumenthal; נולד ב-27 במאי 1966) OBE הוא שף אנגלי-יהודי ובעלים של מסעדת The Fat Duck בכפר בריי שבמחוז ברקשייר באנגליה, המעוטרת בשלושה כוכבים במדריך מישלן. מסעדתו נבחרה למסעדה הטובה ביותר בבריטניה בשנים 2007 ו-2009 על ידי מדריך האוכל הטוב (Good Food Guide) ונבחרה על ידי עמיתיו למקצוע כמסעדה הטובה בעולם לשנת 2005 במשאל 50 המסעדות הטובות בעולם. מאז מציינים את שמו של בלומנטל, לצידו של השף פראן אדריה, כאחד השפים הטובים בעולם. בלומנטל ידוע בגישתו המדעית להכנת מזון וזכה לכינוי אלכימאי קולינרי בזכות גישתו החדשנית לבישול.

הסטון בלומנטל סעד במסעדה הפרובאנסלית אוסטו דה בומאנייר בילדותו, חוויה שהטביעה עליו את חותמה, ובעקבותיה החליט בהיותו בן 13 להפוך לשף. בלומנטל סיים את לימודי התיכון עם תעודת בגרות חלקית וללא הכשרה מקצועית. הוא אוטודידקט בתחום הבישול ואת רוב הידע המקצועי שצבר עשה בלימוד עצמי מתוך ספרי בישול בולטים ובניסיונות שביצע יחד עם אשתו במטבחו הפרטי. בתחילת דרכו המקצועית הוא ויתר על הצעה להתמחות במטבחו של השף הצרפתי הנודע רימון בלאן (Raymond Blanc) לטובת לימוד עצמי. בשנת 1995 רכש פאב ישן בכפר בריי ופתח את מסעדת "הברווז השמן" (The Fat Duck) ובשנותיה הראשונות העסיק בה אסירים בתוכנית שיקום. כבר בשנת 1998 עוטר בכוכב ראשון במדריך מישלן. בשנת 2001 עוטר בשני כוכבים במדריך ובשנת 2004 בשלושה כוכבים. המסעדה גם נכללת במדריך השולחנות הגדולים בעולם. בלומנטל פתח את Dinner במלון מנדרין אוריינטל.

בלומנטל בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "שמואל רכטמן":

ראש עירייה (מכונה לעתים "ראש עיר") הוא תוארו של בעל תפקיד העומד בראש העירייה – הגוף שנבחר במדינות דמוקרטיות על ידי תושבי העיר לשם ניהולה, או שממונה על ידי הממשל במדינות בעלות שיטת משטר שאיננה דמוקרטית.

בראש רשויות מקומיות קטנות מעיר ניצב בעל סמכות דומה: ראש מועצה מקומית (בראשות מועצה מקומית) וראש מועצה אזורית (בראשות מועצה אזורית).

ראשי עירייה בישראל נבחרים אחת לחמש שנים, כאשר הבחירות הן חשאיות, אישיות, כלליות, ישירות ושוות.

הבחירות לעירייה ולראשות העירייה נערכות באותו יום, בשתי מעטפות הצבעה נפרדות, שבהן פתקים לבנים למועצת העירייה ופתקים צהובים לראשות העירייה. הבחירות נערכות לפי החוק בכל חמש שנים, ביום ג' השלישי של חודש חשוון, למעט בשנים בהם השנה שלפני שנת הבחירות היא שנה מעוברת, אז הבחירות נערכות ביום ג' הראשון של חודש חשוון (כגון מערכת הבחירות של שנת 2008, שהשנה שלפניה, ה'תשס"ח, הייתה שנה מעוברת).

חוק הבחירות בישראל קובע, כי במקרה ורשימת המועמדים בראשה עומד ראש העירייה הנבחר אינה זוכה למושב במועצת העירייה, מתווסף באופן אוטומטי מושבו של ראש העירייה במועצת העירייה לסך הקבוע של המושבים אותם קבע שר הפנים.

שמואל רכטמן בויקיפדיה