השבט קיבל פרס (5)

השבט קיבל פרס (5)
פתרון תשחץ: השבט קיבל פרס (5)

בפתרון תשבצים, נתקלים לעתים קרובות בהגדרות מאתגרות ומעורפלות שדורשות מחשבה מעמיקה ויצירתית. אחת ההגדרות האלה היא "השבט קיבל פרס (5)". הגדרה זו עלולה להטעות בתחילה, שכן היא עשויה לכוון אותנו למילים כמו "שבח" או "הצטיינות". עם זאת, כדי לפתור את התשבץ בהצלחה, עלינו לחשוב מחוץ לקופסה ולחפש משמעות חלופית להגדרה זו.

כדי להתחיל, עלינו לפרק את ההגדרה לחלקיה המרכיבים. המילים המפתח כאן הן "השבט", "קיבל" ו"פרס". "השבט" מתייחס לקבוצה מאורגנת של אנשים, ואילו "קיבל" מרמז על קבלת משהו. המילה "פרס" יכולה לייצג מגוון דברים, כמו הצטיינות, שבח או תגמול.

לאחר שפרקנו את ההגדרה, נוכל להתחיל לחקור אפשרויות שונות. אפשרות אחת היא לפרש את "פרס" כ"פרס ניחומים", דבר שניתן לשבט לאחר מאמץ כושל. אפשרות נוספת היא שהשבט זכה בפרס על הצטיינותו או הישגיו. עם זאת, אפשרות זו אינה מתאימה לחלק הראשון של ההגדרה, המרמז על קבלת פרס ולא על זכייתו.

בעוד אנו ממשיכים לחקור אפשרויות שונות, אנו עשויים להיזכר בביטוי שכיח המשמש לעתים קרובות בהקשר של שבטים: "פרס נחמה". ביטוי זה מתייחס לתגמול או לפיצוי הניתן לאדם או לקבוצה לאחר הפסד או אכזבה. בהקשר של התשבץ, מתאר ביטוי זה באופן מושלם את מצב שבט שקיבל פרס לאחר שהפסיד או החמיץ מטרה מסוימת.

כדי לוודא את השערתנו, עלינו לוודא שהאפשרות שבחרנו מתאימה גם לאורך של חמש אותיות הנדרש על ידי הרמז. ואכן, המילה "נחמה" מתאימה בצורה מושלמת. לכן, הפתרון להגדרה "השבט קיבל פרס (5)" בתשבץ הוא "נחמה".

אפשרויות: שמעונ.

ביטויים דומים: השבט קיבל פרס (5) תשבץ, מה זה השבט קיבל פרס (5) בתשחץ, מה הפירוש של השבט קיבל פרס (5) בתשחץ.