הצטלבות דרכים בגליל התחתון

הצטלבות דרכים בגליל התחתון
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: הצטלבות דרכים בגליל התחתון.
זוהי הגדרה בת 26 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: צומת גולני .

קצת מידע רנדומלי על הביטוי "צומת גולני ":
מחלף גולני הוא מחלף מרכזי בגליל התחתון, שבו נפגשים כביש 65 המוביל מעפולה לאצבע הגליל וכביש 77 המוביל מטבריה למחלף המוביל.
באזור המחלף, שעד סיומה של מלחמת העצמאות נקרא עדיין בשמו הערבי צומת המַסְכַּנה, נערכו קרבות עקובים מדם בין לוחמי חטיבת גולני לבין כנופיות של לוחמים מהכפרים הערביים שבסביבה. אלה נעזרו בלוחמי צבא ההצלה בפיקודו של פאוזי קאוקג'י. לאחר מלחמת העצמאות הוקמה מצפון לצומת אנדרטה לזכר לוחמי גולני שנהרגו בקרבות באזור הצומת ובאזור סג'רה. בשלהי שנות ה-70 של המאה ה-20 הוקם במקום מוזיאון גולני – אתר הנצחה ללוחמי חטיבת גולני שנפלו במלחמות ישראל. באתר אנדרטות, מוזיאון לתולדות החטיבה וארכיון.
באמצע השבוע משמש המחלף את תושבי האזור אולם הוא עמוס בעיקר בשבתות ובחגים, אז הוא משמש צומת מרכזי בתנועת המטיילים מגוש דן ומחיפה אל הכנרת ובחזרה. האתר הבולט לעיני העובר בצומת בשנים האחרונות, היה מסעדה של מקדונלד'ס, ובפרט הלוגו שהתנוסס מעליה. הלוגו הקיים כיום, החליף את בובת הליצן של החברה שהוצבה במקום בחודשים הראשונים לפתיחת המסעדה. בעקבות לחץ כבד מצד ההורים השכולים, שחשו כי הבובה שמה ללעג את אתר ההנצחה, הורדה הבובה והוחלפה בלוגו קטן וסולידי יותר. במסגרת הקמת המחלף, נסלל כביש גישה חדש אל אתר ההנצחה והמסעדה הנמצאים כיום לצד המחלף.
צומת גולני הפך למחלף, במסגרת פרויקט "נתיבי ישראל", שהינו חלק מהתוכנית הרב שנתית של החברה הלאומית לדרכים בישראל לשנים 2011-2016. במסגרת הפרויקט, שביצועו החל בשנת 2011, הוקם גשר ראשי במסלולו של כביש 77, מעל לכביש 65, במטרה ליצור הפרדה מפלסית עבור כלי הרכב בארבעת כיווני הנסיעה. המחלף מסייע למבקשים להגיע אל יער לביא של הקרן הקיימת לישראל, אל אתר ההנצחה לחללי חטיבת גולני ומוזיאון גולני. גשר ייחודי להולכי רגל, שעוצב על ידי סנטיאגו קלטרווה, מעצב גשר המיתרים בירושלים ובפתח תקווה מאפשר חציה בטוחה של כביש 77. בנוסף, שולבו במחלף מעברים תת-קרקעיים להולכי רגל, כלי רכב, רכב חקלאי, מעבר חירום תחתי לטנקים ותחנות לתחבורה ציבורית בכיווני הנסיעה השונים. מחלף גולני הינו חלק מתוואי הנסיעה "הזרוע המזרחית", שיקשר את צומת עמיעד אל צומת התשבי ובהמשך לכביש 6.המחלף נפתח לתנועה באמצע חודש אוגוסט 2013. עבודות הגמר על המחלף, בהן פירוק כבישים קיימים ושיקום נופי הסתיימו בסוף שנת 2013.

נלקח מויקיפדיה