היום שיש בו הבחנה בין מה שקרה ליהודים במלחה"ע השניה לבין מה שקרה בשבעה באוקטובר (5)

היום שיש בו הבחנה בין מה שקרה ליהודים במלחה"ע השניה לבין מה שקרה בשבעה באוקטובר (5)
יום ההנצחה לשואה ולגבורה: הבחנה מכריעה בין עבר והווה

במדינת ישראל ובקהילות יהודיות ברחבי העולם, אנו מציינים מדי שנה את יום השואה הבינלאומי, יום זיכרון מיוחד המוקדש לזכר מיליוני היהודים שנרצחו בשואה הנוראית במהלך מלחמת העולם השנייה. זהו יום של התבוננות, אבל והנצחה, שבו אנו נזכרים בקורבנות, מתאבלים על אובדנם ומחזקים את מחויבותנו להילחם באנטישמיות ובגזענות בכל צורותיהן.

בישראל, יום הזיכרון לשואה ולגבורה מוכר כיום שבו מוקירים את זכר הנופלים והנספים במלחמת העולם השנייה, כולל היהודים שנרצחו בשואה, חיילי צה"ל ומלחמות ישראל, ובנוסף גם אזרחים שנפגעו בפעולות איבה לאחר קום המדינה. זהו יום עצוב ומורכב בו אנו מתמודדים עם חומרת השואה ומורשתה המתמשכת.

בשנים האחרונות, עלתה מודעות ציבורית לצורך בהבחנה ברורה בין אירועי השואה למאורעות שהתרחשו ב-7 באוקטובר 1948 (הידועים בישראל כ"יום הזיכרון לשואה ולמרד הגטאות"). בשל הקרבה בין שני התאריכים, נוצרה בלבול מסוים לגבי משמעותם ההיסטורית של כל אחד מהם ואירועי הזיכרון הנפרדים הנערכים בימים אלה.

לפיכך, בשנת 2023, האו"ם הכריז ב-2 בנובמבר כ"יום הזיכרון הבינלאומי לשואה". החלטה זו מדגישה באופן סמלי את הבחנה המכרעת בין אירועי מלחמת העולם השנייה לאירועים שהתרחשו מאוחר יותר, ומסייעת להבטיח כי השואה לעולם לא תשכח.

אפשרויות: השואה.

ביטויים דומים: היום שיש בו הבחנה בין מה שקרה ליהודים במלחה"ע השניה לבין מה שקרה בשבעה באוקטובר (5) תשבץ, מה זה היום שיש בו הבחנה בין מה שקרה ליהודים במלחה"ע השניה לבין מה שקרה בשבעה באוקטובר (5) בתשחץ, מה הפירוש של היום שיש בו הבחנה בין מה שקרה ליהודים במלחה"ע השניה לבין מה שקרה בשבעה באוקטובר (5) בתשחץ.