גיבורה מאגדות ילדים

גיבורה מאגדות ילדים
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: גיבורה מאגדות ילדים.
זוהי הגדרה בת 19 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!
ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: בילבי, שלגיה, סינדרלה.

מידע רנדומלי על הביטוי "בילבי":

יעל דר (נולדה ב-1958) היא חוקרת ספרות ילדים ותרבות ילדים ישראלית, פרופסור חבר בתוכנית הלימודים לתואר השני בתרבות הילד והנוער, בבית הספר למדעי התרבות ע"ש שירלי ולזלי פורטר שבאוניברסיטת תל אביב.

יעל דר נולדה בקיבוץ גלאון וגדלה במקומות שונים בישראל. את לימודיה האקדמיים עשתה מהתואר הראשון לשלישי באוניברסיטת תל אביב. למדה לתואר ראשון בחוג לתורת הספרות ואת התארים השני והשלישי בבית הספר למדעי התרבות. את עבודות המאסטר והדוקטורט כתבה בהנחיית פרופסור זהר שביט. נושא התזה לתואר השני היה: "אגדת הלאום המתהווה: הסיפורים לילדים ולנוער שכתבה וערכה ברכה חבס בשנים 1940-1933" (1977). נושא עבודת הדוקטורט היה: "המעבר מ'סיפור של יישוב' ל'סיפור של מדינה' בספרות הילדים העברית, 1948-1939" (2002).

ב-2009 התמנתה דר למרצה בכירה באוניברסיטת תל אביב, ב-2013 התמנתה לפרופסור חבר, והיא מלמדת בתוכנית לתואר השני במחקר תרבות הילד והנוער באוניברסיטה מאז היווסדה ב-2010.

יעל דר הייתה מבקרת ספרות הילדים של עיתון "הארץ" בשנים 2011-2002 וכתבה במסגרת זו מאות רשימות על ספרי ילדים.

יעל דר נשואה בשנית לדורון וינשטוק, פסיכולוג קליני, והם מתגוררים בתל אביב. לדר שתי בנות מנישואיה הראשונים.

בילבי בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "שלגיה":

המעשייה על הנסיכה המתה ושבעת האבירים (ברוסית: Сказка о мёртвой царевне и о семи богатырях) היא מעשייה מחורזת של הסופר, המשורר והמחבר אלכסנדר פושקין.

המעשייה היא עיבוד לאגדה שלגיה ושבעת הגמדים של האחים גרים, ובינה לבין הגרסה של פושקין יש דמיון רב. המעשייה נכתבה בשנת 1833.

כמו בסיפורם של האחים גרים, אימה החורגת של הנסיכה מקנאה בה בגלל יופיה ושולחת את המשרתת (בעוד בסיפור של גרים זה צייד) לנטוש אותה ביער (דרישה זאת מרמזת על הרכות של המעשיה, כי בגרסה של גרים המלכה מצווה להרוג את הנסיכה). המשרתת עושה את מצוות המלכה, ושלגיה מוצאת מחסה בטירת עץ (בגרסה של גרים זו בקתת לבנים) שבה חיים שבעה אבירים (בגרסה של גרים אלה גמדים) המלכה מגלה את המקרה בעזרת מראת הקסמים שלה, מתחפשת לאישה זקנה ומגישה לשלגיה תפוח מורעל. כמו בסיפור של האחים גרים, שלגיה מתעלפת מאכילת התפוח, והנסיך מנשק אותה, מעיר אותה והם מתחתנים.

הסיפור עובד לסרט מצויר בשנת 1951.

שלגיה בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "סינדרלה":

סינדרלה (באנגלית: Cinderella) הוא סרט אנימציה משנת 1950 שהופק על ידי וולט דיסני ומבוסס על סיפור העם האירופאי "סינדרלה". זהו הסרט המצויר ה-12 באורך מלא שהוציאה חברת וולט דיסני.

הסרט יצא בתקופה בה אולפני וולט דיסני היו שקועים בחובות כבדים עקב מספר כשלונות קופתיים שנבעו ממלחמת העולם השנייה, אך הצלחתו הכבירה בקופות (הסרט גרף 85 מיליון דולר) הצליחה לאושש את האולפן ולהחזירו למאזן כספי חיובי.

סינדרלה היא ילדה מאוד אהובה ובתו היחידה של אציל אלמן. לאחר שהחליט כי בתו האהובה זקוקה לטיפול של אם, אביה של סינדרלה מתחתן עם ליידי טרמיין, אישה גאה עם שתי בנות מנישואיה הראשונים, דריזלה ואנסטסיה. לאחר מותו של אביה של סינדרלה, ליידי טרמיין ובנותיה משתלטות על האחוזה, ומתחילות להתעלל בסינדרלה מתוך קנאה, ואף מאפשרות לחתול שלהן, לוציפר, לענות אותה. למרות שהיא נאלצת לעבוד בביתה, סינדרלה הופכת לאישה טובת לב ומתיידדת עם בעלי החיים המתגוררים באסם ורבים מהעכברים והציפורים החיים סביב האחוזה.

בארמון המלכותי, המלך במצוקה כי בנו אינו מתכוון להתחתן. נחוש לראות נכדים, המלך והדוכס מארגנים נשף לנסיך, במטרה לאפשר לבנו להינשא, כשכל נערה רווקה בממלכה רשאית להשתתף. כאשר ההזמנה לנשף מגיעה, סינדרלה שואלת את אמה החורגת אם היא יכולה להשתתף, שכן גם היא רווקה. ליידי טרמיין מסכימה, בתנאי שסינדרלה תסיים את המטלות שלה. חבריה החיות, בראשם ז'אק וגאס העכברים, מתקנים שמלה שהייתה שייכת לאמה של סינדרלה. כאשר סינדרלה לובשת את השמלה שלה ממש לפני צאתה, מחמיאה ליידי טרמיין על השמלה של סינדרלה, ומצביעה בעדינות על החרוזים והאבנט. האחיות כועסות על גניבת הפריטים לכאורה שנזרקו, והן הורסות את השמלה, וסינדרלה נשארת מאחור בעוד המשפחה החורגת שלה עוזבת לנשף המלכותי.

סינדרלה בויקיפדיה