איל

הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: איל.
זוהי הגדרה בת 3 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: כוח, תעצומה, גבורה, עוז, חוסן, חיל .

מידע רנדומלי על הביטוי "כוח":

בפיזיקה, כוח הוא אינטראקציה שיכולה לגרום לשינוי בתנועה של גוף. הכוח הוא גודל פיזיקלי וקטורי, מסומן באות הלטינית , ויחידת המידה שלו במערכת היחידות הבינלאומית היא ניוטון.

כוח הפועל על גוף יכול לגרום לשינוי במצבו של הגוף, או להתנגד לכוח אחר הפועל על אותו גוף. הדינמיקה היא התורה העוסקת בתנועתו של גוף בהשפעת כוחות, ובבסיסה שלושת חוקי התנועה של ניוטון, המתארים את היחס בין כוח לתנועה:

המכניקה הניוטונית מבוססת על מושג הכוח, אך פילוסופים כדוגמת ג'ורג' ברקלי ודייוויד יום התנגדו למכניקה של ניוטון וטענו שהכוח שהנהיג ניוטון הוא לא יותר מאשר פיקציה מתמטית. הם טענו שלא ניתן למדוד כוחות, ובוודאי שלא באופן ישיר. לדוגמה: מדידת כוח על ידי התארכות קפיץ – בפועל המדידה היא עד כמה התארך הקפיץ, והטענה שההתארכות נבעה מפעולה של כוח עליו היא כבר פרשנות של הצופה. עוד הם טענו שהחוק השני של ניוטון הוא בעצם טאוטולוגיה מאחר שעל ידי תאוצה מוגדרת פעולה של כוח. ניוטון היה מודע לבעייתיות של מושג הכוח ומערכת ייחוס מוחלטת וניסה להצדיק את השימוש במושג זה בתחילת ספרו "עקרונות מתמטיים של פילוסופיית הטבע". עוד בעייתיות שהייתה אז במושג הכוח היא הבעיה של כוחות מדומים (עקרון ד'אלמבר) וכוח האינרציה (התמד) שאותו פירש ניוטון ככוח פנימי של הגוף.

כוח בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "גבורה":

אנטי גיבור הוא מושג בשיח התרבותי הפוסט מודרני בתורת הספרות המודרנית, בקולנוע, בפוליטיקה ובמוסר. האנטי גיבור נחשב לפרוטגוניסט הראשי אשר קוויי דמותו מנוגדים לאלה הארכיטיפים של הגיבור. כפי שנרמז משמו, המושג בא לתאר גם את דמותו של אנטגוניסט, אשר בניגוד לארכיטיפ הנבל מעורר בקוראים או הצופים סימפטיה והערצה. משמעות נוספת למנוח אנטי-גיבור היא דמות בעלת אישיות משולבת של נבל-על וגיבור-על .

ביצירה הספרותית, בקולנוע ובקומיקס, דמות ה"אנטי גיבור" היא לרוב (אך לא תמיד) דמות מרכזית, שאינה בהכרח מנהלת מאבק אקטיבי או אידאליסטי. היא יכולה לעתים להישלט על ידי אחרים ועל ידי המאורעות החיצוניים בסיפור, או להיות מונעת על ידי דחפים שליליים כגון נקמה (ביחוד בקומיקס). במקרים רבים דמות ה"אנטי גיבור" תהייה פגומה במובן מסוים – פיזי/מוסרי, ואינה ניחנת בזוהר כלשהו כמו דמותו של הגיבור.

למעשה ה"אנטי גיבור" הוא גיבור שאינו ניחן בתכונות האוניברסליות המיוחסות לדמות הגיבור כגון: אידאליזם, אומץ, או מוסר. הדמות לעתים קרובות בעלת תכונות אופי אפלות כגון- אמות מוסר מפוקפקות, מורבידיות, ציניות, נרגנות, חוסר יושר, ואגרסיביות. דמויות אלה נחשבות בדרך כלל "ניגוד לאב הטיפוס של הגיבור הקלאסי".

גבורה בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "עוז":

תנועת הילדים עוז הוקמה בשנת 1989 על ידי יוסף (יוסק'ה) שפירא במטרה ליצור חינוך חברתי ערכי משמעותי דרך החינוך הלא פורמלי כהשלמה לחינוך הילדים בבתי הספר.

התנועה פועלת בקרב ילדי ישראל בכיתות א-ג וזאת מתוך הבנה שגיל זה משמעותי מאוד בפיתוח האישיות, ההבנה החברתית והקניית ערכיים יהודיים וציוניים.

התנועה יוצרת מענה חברתי, ערכי ותרבותי על ידי פעולות שבועיות, סדנאות חינוכיות, טיולים וסיורי חוויה לאומי ויהודי, סמינריונים וחידונים שיש במהלך השנה לכלל הסניפים.

התנועה חברה בארגוני הילדים והנוער משרד החינוך

– שמות השבטים ניתנו על פי המשולש – תורת ישראל (שבט אורה, כתה א'), ארץ ישראל (שבט חמדה, כתה ב') ועם ישראל (שבט עמישב, כתה ג') שמודגש גם בציור סמל התנועה – לוחות הברית עם דגל ישראל והפסוק מתהילים פרק ח' "מפי עוללים ויונקים יסדת עוז".

בתחילת כתה ד' ממשיכים הילדים לאחת מתנועות הנוער הציוניות-דתיות בני עקיבא, אריאל או עזרא (שמתחילה את פעילותה כבר בכתה ג').

התנועה קמה בשנת ה'תשמ"ט (1989) על ידי יוסף שפירא, שר ומזכ"ל תנועת בני עקיבא לשעבר, כתנועה שפועלת בבתי-ספר בשכונות מצוקה. בשנים האחרונות הוקמו סניפי אחר הצהריים שפועלים כמו כל תנועת נוער – פעולת אמצע שבוע ופעולה בשבת. מתכונת זו הופעלה בתחילה במחוזות יו"ש ומרכז ולאחר מכן גם במחוז צפון ובמחוז דרום (קודם לכן הופעלו הסניפים על ידי בנות שירות לאומי בבתי ספר, תוך השתלבות במערכת השעות של בית הספר).

עוז בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "חוסן":

דף קטגוריה זה כולל את 10 קטגוריות המשנה הבאות, מתוך 10 בקטגוריה כולה. (לתצוגת עץ)

דף קטגוריה זה כולל את 200 הדפים הבאים, מתוך 432 בקטגוריה כולה. (לתצוגת עץ)

חוסן בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "חיל ":

החיל היה חלק מבית המקדש, שהיה בין הסורג לבין כותלי בית המקדש.

חיל (חֵיל וגם חֵל) מוזכר במקרא יחד עם חומה, כחלק ממערכת הביצורים של העיר. התרגומים ומפרשי ימי הביניים מפרשים המונח חֵל כחומה נמוכה ליד החומה הגבוהה או כחפיר שליד החומה או כשטח ריק הנמצא בסמוך לחומה.

המרחק בין כותלי בית המקדש לסורג (שם עמד החיל), מכל אחת מארבע רוחות השמים, היה 10 אמות.

אורכו (מצפון לדרום) של הגבול החיצוני של החיל (שם נמצא הסורג), מכל אחת מארבע רוחות השמים, הוא 155 אמות, ורוחבו (ממזרח למערב) הוא 342 אמות. אורכו של הגבול הפנימי של החיל (שם נמצאים כותלי בית המקדש), הוא 135 אמות, ורוחבו הוא 322 אמות.

בצד המזרחי, ארבע האמות שבתוך החיל, הרחוקות מכותל עזרת הנשים, היה שטח מישורי, ובשש האמות הקרובות יותר לעזרת הנשים, היו מדרגות שגובהן ורוחבן של כל אחת מהן היה חצי אמה. בשאר הצדדים היה צורך ביותר משתים עשרה מדרגות להגיע אל המקדש, שהרי בתוך עזרת הנשים היו עוד חמש עשרה מדרגות שבהן עלו אל שטח העזרה.

אסור לאנשים שאינם יהודים להיכנס אל שטח החיל, וגם ליהודים טמאי מת אסורה הכניסה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד ולאייפון! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ פותר התשחצים

1. לשכת הפרווה 2. בית החליפות 3. לשכת פרהדרין 4. בין האולם ולמזבח 5. תאים 6. מסיבה 7. אחורי בית הכפורת

חיל בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "כוח":

בפיזיקה, כוח הוא אינטראקציה שיכולה לגרום לשינוי בתנועה של גוף. הכוח הוא גודל פיזיקלי וקטורי, מסומן באות הלטינית , ויחידת המידה שלו במערכת היחידות הבינלאומית היא ניוטון.

כוח הפועל על גוף יכול לגרום לשינוי במצבו של הגוף, או להתנגד לכוח אחר הפועל על אותו גוף. הדינמיקה היא התורה העוסקת בתנועתו של גוף בהשפעת כוחות, ובבסיסה שלושת חוקי התנועה של ניוטון, המתארים את היחס בין כוח לתנועה:

המכניקה הניוטונית מבוססת על מושג הכוח, אך פילוסופים כדוגמת ג'ורג' ברקלי ודייוויד יום התנגדו למכניקה של ניוטון וטענו שהכוח שהנהיג ניוטון הוא לא יותר מאשר פיקציה מתמטית. הם טענו שלא ניתן למדוד כוחות, ובוודאי שלא באופן ישיר. לדוגמה: מדידת כוח על ידי התארכות קפיץ – בפועל המדידה היא עד כמה התארך הקפיץ, והטענה שההתארכות נבעה מפעולה של כוח עליו היא כבר פרשנות של הצופה. עוד הם טענו שהחוק השני של ניוטון הוא בעצם טאוטולוגיה מאחר שעל ידי תאוצה מוגדרת פעולה של כוח. ניוטון היה מודע לבעייתיות של מושג הכוח ומערכת ייחוס מוחלטת וניסה להצדיק את השימוש במושג זה בתחילת ספרו "עקרונות מתמטיים של פילוסופיית הטבע". עוד בעייתיות שהייתה אז במושג הכוח היא הבעיה של כוחות מדומים (עקרון ד'אלמבר) וכוח האינרציה (התמד) שאותו פירש ניוטון ככוח פנימי של הגוף.

כוח בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "גבורה":

אנטי גיבור הוא מושג בשיח התרבותי הפוסט מודרני בתורת הספרות המודרנית, בקולנוע, בפוליטיקה ובמוסר. האנטי גיבור נחשב לפרוטגוניסט הראשי אשר קוויי דמותו מנוגדים לאלה הארכיטיפים של הגיבור. כפי שנרמז משמו, המושג בא לתאר גם את דמותו של אנטגוניסט, אשר בניגוד לארכיטיפ הנבל מעורר בקוראים או הצופים סימפטיה והערצה. משמעות נוספת למנוח אנטי-גיבור היא דמות בעלת אישיות משולבת של נבל-על וגיבור-על .

ביצירה הספרותית, בקולנוע ובקומיקס, דמות ה"אנטי גיבור" היא לרוב (אך לא תמיד) דמות מרכזית, שאינה בהכרח מנהלת מאבק אקטיבי או אידאליסטי. היא יכולה לעתים להישלט על ידי אחרים ועל ידי המאורעות החיצוניים בסיפור, או להיות מונעת על ידי דחפים שליליים כגון נקמה (ביחוד בקומיקס). במקרים רבים דמות ה"אנטי גיבור" תהייה פגומה במובן מסוים – פיזי/מוסרי, ואינה ניחנת בזוהר כלשהו כמו דמותו של הגיבור.

למעשה ה"אנטי גיבור" הוא גיבור שאינו ניחן בתכונות האוניברסליות המיוחסות לדמות הגיבור כגון: אידאליזם, אומץ, או מוסר. הדמות לעתים קרובות בעלת תכונות אופי אפלות כגון- אמות מוסר מפוקפקות, מורבידיות, ציניות, נרגנות, חוסר יושר, ואגרסיביות. דמויות אלה נחשבות בדרך כלל "ניגוד לאב הטיפוס של הגיבור הקלאסי".

גבורה בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "עוז":

תנועת הילדים עוז הוקמה בשנת 1989 על ידי יוסף (יוסק'ה) שפירא במטרה ליצור חינוך חברתי ערכי משמעותי דרך החינוך הלא פורמלי כהשלמה לחינוך הילדים בבתי הספר.

התנועה פועלת בקרב ילדי ישראל בכיתות א-ג וזאת מתוך הבנה שגיל זה משמעותי מאוד בפיתוח האישיות, ההבנה החברתית והקניית ערכיים יהודיים וציוניים.

התנועה יוצרת מענה חברתי, ערכי ותרבותי על ידי פעולות שבועיות, סדנאות חינוכיות, טיולים וסיורי חוויה לאומי ויהודי, סמינריונים וחידונים שיש במהלך השנה לכלל הסניפים.

התנועה חברה בארגוני הילדים והנוער משרד החינוך

– שמות השבטים ניתנו על פי המשולש – תורת ישראל (שבט אורה, כתה א'), ארץ ישראל (שבט חמדה, כתה ב') ועם ישראל (שבט עמישב, כתה ג') שמודגש גם בציור סמל התנועה – לוחות הברית עם דגל ישראל והפסוק מתהילים פרק ח' "מפי עוללים ויונקים יסדת עוז".

בתחילת כתה ד' ממשיכים הילדים לאחת מתנועות הנוער הציוניות-דתיות בני עקיבא, אריאל או עזרא (שמתחילה את פעילותה כבר בכתה ג').

התנועה קמה בשנת ה'תשמ"ט (1989) על ידי יוסף שפירא, שר ומזכ"ל תנועת בני עקיבא לשעבר, כתנועה שפועלת בבתי-ספר בשכונות מצוקה. בשנים האחרונות הוקמו סניפי אחר הצהריים שפועלים כמו כל תנועת נוער – פעולת אמצע שבוע ופעולה בשבת. מתכונת זו הופעלה בתחילה במחוזות יו"ש ומרכז ולאחר מכן גם במחוז צפון ובמחוז דרום (קודם לכן הופעלו הסניפים על ידי בנות שירות לאומי בבתי ספר, תוך השתלבות במערכת השעות של בית הספר).

עוז בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "חוסן":

דף קטגוריה זה כולל את 10 קטגוריות המשנה הבאות, מתוך 10 בקטגוריה כולה. (לתצוגת עץ)

דף קטגוריה זה כולל את 200 הדפים הבאים, מתוך 432 בקטגוריה כולה. (לתצוגת עץ)

חוסן בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "חיל ":

החיל היה חלק מבית המקדש, שהיה בין הסורג לבין כותלי בית המקדש.

חיל (חֵיל וגם חֵל) מוזכר במקרא יחד עם חומה, כחלק ממערכת הביצורים של העיר. התרגומים ומפרשי ימי הביניים מפרשים המונח חֵל כחומה נמוכה ליד החומה הגבוהה או כחפיר שליד החומה או כשטח ריק הנמצא בסמוך לחומה.

המרחק בין כותלי בית המקדש לסורג (שם עמד החיל), מכל אחת מארבע רוחות השמים, היה 10 אמות.

אורכו (מצפון לדרום) של הגבול החיצוני של החיל (שם נמצא הסורג), מכל אחת מארבע רוחות השמים, הוא 155 אמות, ורוחבו (ממזרח למערב) הוא 342 אמות. אורכו של הגבול הפנימי של החיל (שם נמצאים כותלי בית המקדש), הוא 135 אמות, ורוחבו הוא 322 אמות.

בצד המזרחי, ארבע האמות שבתוך החיל, הרחוקות מכותל עזרת הנשים, היה שטח מישורי, ובשש האמות הקרובות יותר לעזרת הנשים, היו מדרגות שגובהן ורוחבן של כל אחת מהן היה חצי אמה. בשאר הצדדים היה צורך ביותר משתים עשרה מדרגות להגיע אל המקדש, שהרי בתוך עזרת הנשים היו עוד חמש עשרה מדרגות שבהן עלו אל שטח העזרה.

אסור לאנשים שאינם יהודים להיכנס אל שטח החיל, וגם ליהודים טמאי מת אסורה הכניסה.

1. לשכת הפרווה 2. בית החליפות 3. לשכת פרהדרין 4. בין האולם ולמזבח 5. תאים 6. מסיבה 7. אחורי בית הכפורת

חיל בויקיפדיה

הגב ראשון על ההגדרה "איל"

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תוצג בתגובה.


*