אגודה לקידום ילדים מפגרים

אגודה לקידום ילדים מפגרים
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: אגודה לקידום ילדים מפגרים.
זוהי הגדרה בת 25 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: אקים .

קצת על אקים:
אקים ישראל היא אגודה לאומית לקימום אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בישראל.
אקים היא עמותה שנוסדה בשנת 1951 על ידי קבוצת הורים לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית (פיגור שכלי) ומתנדבים מבין בעלי המקצוע שעסקו בתחום. שם האגודה כשהוקמה היה אגודה לאומית לקימום ילדים מפגרים בישראל (אקי"ם). באסיפה הכללית של העמותה ביולי 2012 הוחלט להחליף את המושג "פיגור שכלי" בשם ובתקנון של העמותה למושג "מוגבלות שכלית התפתחותית", בהתאם להחלטת שר הרווחה והשירותים החברתיים, שהתקבלה בעקבות המלצת ועדה בה השתתפו נציגי העמותה. מאידך גיסא התקבלה החלטה לשמר את השם "אקים" שהפך למותג, אך להסיר את הגרשיים, שכן אין לראות עוד בשם העמותה ראשי תיבות.
אקים מהווה, בין השאר, גוף תומך, מייעץ ומלווה, הן לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, שמספרם בישראל מגיע כיום (2010) לכ-34,000, והן לבני משפחותיהם, שמספרם מגיע לכ-120,000. העמותה יוזמת חוקים ותקנות לשמירה על זכויותיהם של אנשים אלה ומבקרת את אכיפתם, כולל דאגה למינוי אפוטרופוסים שישמרו על האינטרסים שלהם, הן אפוטרופסים מבין בני המשפחה והן אפוטרופסים חיצוניים. לשם כך הקימה אקים עמותה נוספת, "אקים לאפוטרופסות", המשמשת כאפוטרופסית של כ-1,500 חסויים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, שאין להם בני משפחה המסוגלים ורוצים לשמש כאפוטרופסים. מבצע ההתרמה המפורסם ביותר של אקים החל החל ב-1966 ונקרא בעבר "גג לילד המפגר" ונהפך למסורת שנתית.
בנוסף לכך אקים מפעילה ברחבי הארץ שירותים בתחום הדיור בקהילה בתוך שכונות מגורים, מרכזי יום לתעסוקה לאנשים סיעודיים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, מרפאות שיניים ייחודיות, פרויקט נופש ארצי, גיוס לצה"ל, קו סיוע ותמיכה בעברית ובערבית, פעילות פנאי (מועדונים), פרויקט "תעסוקה בדרך אחרת" להשמת אנשים עם מוגבלויות במקומות עבודה בשוק החופשי (בשיתוף עם המוסד לביטוח לאומי), קבוצות תמיכה להורים, ערבי זכויות ועוד.
דרך הפעולה של אקים היא על ידי ועדי הורים, סניפים ומחלקות במרכז העמותה. נכון ל-2012 יו"ר העמותה הוא מר עמי אילון ומנכ"לית העמותה היא הגב' סיגל פרץ-יהלומי.
פיצה פצה, פיצרייה תל אביבית המעסיקה מלצרים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית בשיתוף עם פרויקט "תעסוקה בדרך אחרת", זכתה לאות "בזכות" מטעם אקים.

נלקח מויקיפדיה