סולטן עותומאני

סולטן עותומאני
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: סולטן עותומאני.
זוהי הגדרה בת 14 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: סולימן .

קצת מידע רנדומלי על הביטוי "סולימן ":
סולימאן הראשון (טורקית Sultan Süleyman), הקרוי סולימאן המפואר בפי אנשי אירופה או הסולטאן סולימאן המחוקק (טורקית Kanuni Sultan Süleyman), בפי נתיניו (6 בנובמבר 1494 (משוער) – ספטמבר 1566), סולטאן האימפריה העות'מאנית בשנים 1520 עד 1566. בונה חומת העיר העתיקה בירושלים.
סולימאן נולד בטרבזון, אשר לחוף הים השחור, ככל הנראה ב־6 בנובמבר 1494. אביו, סלים הראשון, היה שליט הפרובינציה ואמו, חפזה חטון, מיוחסת לשושלת ג'ינגיס ח'אן.
סולימאן קיבל חינוך כמו כל ילדי הנסיכים עד גיל 17 תחת שליטת האם, ולאחר מכן עבר לידי אביו, שככל הנראה הטיל עליו את מרותו. מוריו לימדו אותו את הקוראן, ערבית, פרסית, קרוא וכתוב, מתמטיקה, מוזיקה, קשתות וכן תכשיטנות.
בגיל 17 מונה לתפקיד מושל איסטנבול, ולאחר מכן מושל סרוחאן. אביו מת בפתאומיות בעת שהיה בדרכו מאיסטנבול לאדירנה, והעדים למותו הסכימו לשמור את הדבר בסוד עד אשר הגיע סולימאן. ב־30 בספטמבר 1520 הפך סולימאן לסולטאן האימפריה העות'מאנית.
עד מותה בשנת 1534 הייתה אמו של סולימאן, הולידה סולטאן חפזה, חברה טובה ומייעצת. היא ליוותה אותו במשימותיו המנהליות הראשונות בקפה בשנת 1510 כאשר התמנה לשלוט בשיח' זאדה ובמניסה. כאשר נפטרה הקדיש לזכרה מסגד וחאן.
סולימאן מכונה "המחוקק" בעקבות קובץ החוקים שחיבר המכונה סולימנמה. הספר נכתב תוך התייעצות באנשי הדת ובראשי הבירוקרטיה. הוא כלל את כל הזכויות והחובות של נתיני האימפריה שאינן מופיעות בהלכות האסלאם (שריעה). בעתיד הסולטאנים יבקשו, בעיתות מצוקה, לחזור ולהפעיל את האימפריה על פי הספר של סולימאן ולבצע רפורמות לשם כך.
ב-1522 ריכז בנמל העיר מרמריס 300 אוניות ו-200,000 אנשי צבא וכבש את האי רודוס מידי מסדר ההוספיטלרים, שהיווה נקודה חשובה בנתיבי השייט של האימפריה לחלקיה בחופים המזרחיים והדרומיים של הים התיכון. סולימאן המפואר ביסס את שלטון האימפריה שעמד בראשה באזור הבלקן והטיל אימה על תושבי וינה, עליה הטיל מצור בעקבות ניצחונו המזהיר על הכוחות הנוצרים בהונגריה בקרב מוהאץ' בשנת 1526. סולימאן בנה את חומות ירושלים העתיקה ואת שערי ירושלים הקיימים עד ימינו.
ב-1536 הוציא להורג סולימאן את הוזיר הגדול, אבראהים פאשה לאחר שרוקסלנה טענה כי הוא מנסה למרוד בסולטאן. ב-1555 לאחר 40 שנה של מלחמות בלתי פוסקות מול הספווים (הפרסים) הצליח להגיע איתם להסכם, הסכם אמציה. ההסכם קבע את קו הגבול לא רק בין פרס לאימפריה העות'מאנית אלא גם את קו הגבול בין הסונים לשיעים עד לימינו.
סולימאן הראשון נפטר בספטמבר 1566. בזכות מפעלו הגדול בירושלים, בניית חומות העיר העתיקה, קרוי כיום אחד הרחובות הראשיים בעיר, רחוב סולטאן סולימאן.

נלקח מויקיפדיה