מעלה גרה בערבות אפריקה

מעלה גרה בערבות אפריקה
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: מעלה גרה בערבות אפריקה.
זוהי הגדרה בת 22 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: גנו .

קצת מידע רנדומלי על הביטוי "גנו ":
גנו (שם מדעי: Connochaetes) הוא סוג בעל חיים גדול ממדים ממשפחת הפריים הכולל שני מינים. הגנו הינו פרסתן הגדל לגובה של 1.15–1.4 מטר עד שכמו, ולמשקל של בין 150 ל-250 קילוגרם. הגנו חי בערבות ובשטחים מיוערים פתוחים באפריקה ובמיוחד בסרנגטי (אזור בטנזניה). תוחלת חייו של הגנו היא למעלה מ-20 שנה.
מזונו העיקרי של הגנו הם עשבים. בשל השינויים העונתיים באדמות המרעה האפריקניות נודד הגנו נדידה שנתית. הנדידה העיקרית היא במאי, כאשר בסביבות 1.5 מיליון פרטים נודדים מהערבות לחורשות; בנובמבר הם שבים חזרה לערבות.

גנואים וזברות נודדים בסוואנה

תקופת הרבייה חלה לרוב לאחר תקופה גשומה (בסביבות מרץ או אפריל) במשך פרק זמן של שלושה-ארבעה שבועות. שיעורי ההצלחה בהפריה אצל הגנו הם מן הגבוהים שבבעלי החיים, ייתכן שבעקבות כושרם הגופני לאחר הגשם הרב. ההיריון נמשך שמונה וחצי חודשים. הנקבות ממליטות בקיץ (בדצמבר עד ינואר) בערבות. כבר בדקות הראשונות שלאחר הלידה, מסוגלים הצאצאים ללכת, ולאחר ימים מספר יכולים להמשיך עם שאר העדר. זכרים דומיננטיים מגנים על הטריטוריה, המסומנת באמצעות צואה ופרומונים שנוצרים בפרסותיהם. זכרים נחותים יוצרים עדרי רווקים.
לגנו תפקיד חשוב במערכת האקולוגית של הערבות, וזאת מפני שגלליהם מזבלים את הקרקע ובפעולותיהם הם מעודדים צמיחה חדשה. עם זאת, מנוסתם של בעלי חיים אלו מפורסמת במידת הנזק שהיא מחוללת. מנוסה טיפוסית מתאפיינת ב-500 פרטים בקירוב הנעים במהירות משתנה היכולה להגיע עד 65 קמ"ש ולהימשך כ-30 דקות. חיה זו היא גם מקור מזון חשוב לחיות טרף כגון אריות וצבועים.
השם "גנו" מקורו בשפת הקהויקהוי, והוא מהווה ככל הנראה אונומטופיה לקולות שמפיקים הגנו, הנשמעים כ"גרונט" או "גנו".

נלקח מויקיפדיה