מסמר לולייני

מסמר לולייני
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: מסמר לולייני.
זוהי הגדרה בת 12 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: בורג .

קצת על בורג:
בורג הוא מסמר עם חריץ ספירלי. בדומה למסמר, שימושו העיקרי הוא הידוק פריטים על ידי החדרתו לנקב קיים או נקב שנוצר עקב החדרת הבורג. בורג הוא אחת משש המכונות הפשוטות ומכפיל את הכח המופעל עליו כדי לחדור את החומר, באמצעות עיקרון של יתרון מכני. צורת הבורג והשימוש בו דומים למסמר, אך השוני העיקרי ביניהם הוא אופן הפעולה: בעוד שהמסמר מחזיק את הפריטים על ידי כוח החיכוך, פרט המגביל את יעילותו של המסמר בשימושו על חפצים בעלי תכונות מסוימות כגון מקדם חיכוך נמוך, בבורג מנוצל משטחו הספירלי אשר יוצר כוח קווי, שכמו כוח החיכוך, פועל בכיוון נגדי לכל כוח הנכנס למערכת, אשר מונע שחרור של החלקים המחוברים באמצעותו.
את רוב הברגים, יש להבריג , בעזרת מברג, בכיוון השעון אל תוך נקב בו הוברז (נחרץ) תבריג מתאים, באמצעות כלי ייעודי הקרוי מברז. במידה והחומר לתוכו מבריגים את הבורג רך (עץ, למשל) ניתן להבריג את הבורג ישירות, והוא יחרוץ אגב החדרתו בסיבוב את התבריג.
החומרים מהם ברגים לרוב עשויים הם: פלדה, פלדת אל-חלד, פליז, ארד, טיטניום, עץ, פלסטיק ואחרים.
קיימים גם ברגים המוברגים נגד כיוון השעון – ברגים המחזקים גלגלים ימניים של משאיות, למשל, הם בעלי תבריג הפוך, על מנת שתנועת הגלגלים לא תשחרר את הברגים מהתבריג.

נלקח מויקיפדיה