הקרניבל בברזיל

הקרניבל בברזיל
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: הקרניבל בברזיל.
זוהי הגדרה בת 14 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: ריו .

קצת מידע רנדומלי על הביטוי "ריו ":
ריו דה ז'ניירו (פורטוגזית: Rio de Janeiro) היא אחת ממדינות ברזיל. בירתה והגדולה בין עריה היא העיר ריו דה ז'ניירו. מדינת ריו דה ז'ניירו שוכנת באזור הטרופי לחוף האוקיינוס האטלנטי והיא גובלת במדינות מינאס ז'ראיס (מצפון וצפון-מערב), אספיריטו סאנטו (מצפון-מזרח) וסאו פאולו (מדרום-מערב).
שטחה של מדינת ריו דה ז'ניירו הוא כ-44,000 קמ"ר, והיא קצת יותר גדולה מדנמארק. היא המדינה השלישית הקטנה בברזיל, גדולה מאלאגואס וסרז'יפה בלבד. מאידך במדינת ריו דה ז'ניירו מתגוררת 8.4% מאוכלוסיית ברזיל (שלישית בין מדינות ברזיל) ולכן היא המדינה בעלת צפיפות האוכלוסין הגדולה בברזיל.
יליד מדינת ריו דה ז'ניירו מכונה "פלומיננסה" (fluminense, מהמילה "flumen" בלטינית, שמשמעותה "נהר"), למעט יליד העיר ריו דה ז'ניירו, אשר מכונה "קריוקה" (carioca).
מבחינה גאוגרפית אפשר להבחין בשלושה אזורים:

קו החוף המפורץ ובו צוקים גבוהים המשתפלים לים בתלילות. לאורך החוף מצויים איים מיוערים ולאגונות כחולות.
מעל למישור החוף הצר והקטוע מתרוממים שני רכסי הרים: סרה דה מנטיקרה בצפון-מזרח המדינה וסרה דו מאר בדרום-מערב המדינה, הנמשך עד מדינת סנטה קטרינה, וממנו יוצא גם נהר איגואסו. שם שוכנות גם ערי הנופש ההרריות פטרופוליס וטרזופוליס. הגבוהה בפסגות מתנשאת לרום של 2,787 מטר.
מעבר להרים משתרע עמק פנימי המנוקז על ידי נהר פאראיבה דו סול.

ערים רבות במדינת ריו דה ז'ניירו מושכות תיירות, חלק בשל חופיה וחלק בשל מיקומם על ההרים.
מאז 2007, מושל מדינת ריו דה ז'ניירו הוא סרז'יו קברל פיליו.
עד 1960 בירתה הייתה העיר ניטרוי, כאשר העיר ריו דה ז'ניירו הייתה בירתה של ברזיל והשתייכה ליחידה פדרלית נפרדת (המחוז הפדרלי). בשנת 1960, לאחר הקמתה של בירתה הנכחית של ברזיל, ברזיליה, והעיר ריו דה ז'ניירו הפכה גם למדינה נפרדת, מדינת גואנברה. בשנת 1975 הוחלט לאחד את מדינת גואנברה עם מדינת ריו דה ז'ניירו ומאז משמשת העיר ריו דה ז'ניירו כבירת מדינת ריו דה ז'ניירו.

נלקח מויקיפדיה