דמות מספר בראשית

דמות מספר בראשית
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: דמות מספר בראשית.
זוהי הגדרה בת 16 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: אדם, חוה, קין, הבל .

מידע רנדומלי על הביטוי "אדם":

יובל נח הררי (נולד ב-24 בפברואר 1976) הוא היסטוריון ישראלי, פרופסור מן המניין בחוג להיסטוריה באוניברסיטה העברית בירושלים. מחבר הספרים הפופולריים "קיצור תולדות האנושות" ו"ההיסטוריה של המחר".

יובל נח הררי נולד וגדל בקריית אתא. למד בתיכון ליאו באק בחיפה. למד לתואר ראשון ולתואר שני בחוג להיסטוריה באוניברסיטה העברית בירושלים בשנים 1998-1993. התזה לתואר השני עסקה בלוגיסטיקה ואספקה בימי הביניים. עשה דוקטורט ב-Jesus College שבאוניברסיטת אוקספורד, בהדרכתו של ד"ר סטיבן גאן, בשנים 2002-1998. עבודת הדוקטור עסקה בהשוואה של זיכרונות לוחמים מהמאות ה-16-15 לזיכרונות לוחמים מהמאה ה-20, וראתה אור כספרו הראשון. עשה בתר-דוקטורט בהיסטוריה כעמית יד הנדיב בשנים 2005-2003.

התמנה למרצה בחוג להיסטוריה באוניברסיטה העברית בשנת 2005, התמנה למרצה בכיר בקביעות בשנת 2008, ולפרופסור חבר בספטמבר 2014. בשנים 2011-2003 היה מתאם התוכנית להיסטוריה עולמית באוניברסיטה העברית. בחודש נובמבר 2012 נבחר לחבר באקדמיה הצעירה למדעים.

בשנת 2015 זכה הררי בפרס סטימצקי שמחולק לסופרים שספריהם היו הנמכרים ביותר בשנה החולפת.

אדם בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "חוה":

ד"ר אצילה טלית רייזנברגר היא סופרת, ראש המחלקה העברית באוניברסיטת קייפטאון, פעילה לשימור ספרות השוליים הנכתבת בידי מיעוטים ולמען זכויות נשים ושוויון מגדרי. משמשת כרבה.

טלית רייזנברגר נולדה בתל אביב ובגיל 24 עברה יחד עם בעלה הטרי לדרום אפריקה. את התואר הראשון השלימה באוניברסיטת קייפטאון והתרכזה בשני תחומי מחקר: לימודי דתות בעולם וספרות עברית. התזה של התואר השני שלה עסקה ב"יצירתה הספרותית של חנה סנש" והדוקטורט – "מושג האמהוּת במקרא".

טלית רייזנברגר מגשרת בין השפה העברית לשפה האנגלית באמצעות כתיבה, הרצאות, תרגום ספרות עברית שנכתבה בדרום אפריקה לשפות מקומיות, עידוד כתיבה בקוזה וזולו. משום כך, סווגה כסופרת המובילה בספרות המיעוטים בדרום אפריקה והפכה לכתובת אליה פונים בנושא "ספרות שוליים"[סווגה על ידי מי?]. היא חיברה פרסומים אקדמיים רבים, ביניהם: "מקום הספרות העברית בפיתוח וקיום אהבת המורשת וכבוד עצמי לתלמידים יהודים בדרום אפריקה", בטאון ללימוד שפה; "על קו התפר: ספרות כמקום החיבור בין תרבויות", בטאון ללימודי דת; "השפעת תהליך התפתחות ההלכה על חיי נשים יהודיות", בטאון ללימודי דת ו"נשים בתנ"ך: ישות בלתי קיימת", בטאון לתאולוגיה קונסטרוקטיבית.

חוה בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "קין":

אביגדור שִנְאָן (נולד ב-2 בספטמבר 1946) הוא פרופסור אמריטוס בחוג לספרות עברית, ספרות יידיש ופולקלור יהודי והשוואתי באוניברסיטה העברית בירושלים.

אביגדור שנאן נולד בפראג שבצ'כיה, בן למשפחה של ניצולי שואה, עלה לישראל עם הוריו ב-1949, גדל בחיפה ולאחר מכן בכפר אתא ועשה את שירותו הצבאי בחיל המודיעין. בצעירותו היה נגן ויולה ב"תזמורת הנוער הישראלית – גדנ"ע" והופיע ברחבי העולם בשנים 1964-1962. את לימודיו האקדמיים מהתואר הראשון עד השלישי עשה באוניברסיטה העברית בירושלים, תואר ראשון במקרא וספרות עברית, ותואר דוקטור (במסלול ישיר) בספרות חז"ל. נושא עבודת הדוקטור שלו היה "האגדה בתרגומים הארמיים הארץ ישראליים לתורה – עיצובה, תכניה ומיקומה בספרות חז"ל (על פי התרגומים לספר בראשית וקטעים נבחרים משאר החומשים)" והיא נכתבה בהדרכתו של פרופסור יוסף היינימן, שהיה האדם המשפיע עליו ביותר מבחינה מחקרית. הדוקטורט אושר ב-1978. בשנת השתלמות של פוסט-דוקטורט שהה באוניברסיטת קולומביה ובסמינר היהודי התאולוגי שבניו יורק.

בתקופת לימודיו כיהן שנאן כמזכיר האיגוד העולמי למדעי היהדות וערך את פרסומי האיגוד. ב-1979 מונה למרצה בחוג לספרות שבאוניברסיטה העברית, ובשנת 1999 מונה לפרופסור מן המניין. כיהן גם כראש החוג ללימודים כלליים, כראש החוג לספרות עברית וכדיקן הסטודנטים של האוניברסיטה העברית. כן שימש שנים אחדות כמנהל מחלקת "קריית ספר" שבבית הספרים הלאומי והאוניברסיטאי. בשבתונים לימד כפרופסור אורח באוניברסיטת ייל, בסמינר היהודי התאולוגי ובישיבה יוניברסיטי. במהלך השנים לימד גם באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, באוניברסיטת תל אביב ובמכון שכטר ללימודי היהדות. לימד תקופות קצרות יותר במוסדות להשכלה גבוהה נוספים בארצות הברית ובאירופה.

קין בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "הבל ":

קטגוריה זו כוללת את הקצרמרים בנושא תנ"ך.

הדפים בקטגוריה זו מכילים את התבנית {{קצרמר}} עם הפרמטר "תנ"ך":

↑  •  A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z  •  0-9

דף קטגוריה זה כולל את 199 הדפים הבאים, מתוך 199 בקטגוריה כולה. (לתצוגת עץ)

הבל בויקיפדיה