דמות מאלף לילה ולילה

דמות מאלף לילה ולילה
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: דמות מאלף לילה ולילה.
זוהי הגדרה בת 20 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: עלי בבא .

מידע רנדומלי על הביטוי "עלי בבא ":

עלי באבא וארבעים השודדים (בערבית: علي بابا، والأربعون لصا או علي بابا والأربعين حرامي) הוא שמה של אחת המעשיות בסיפורי אלף לילה ולילה.

הסיפור מתרחש בממלכת פרס ומספר אודות עלי באבא ואחיו קאסם (או קאסים). יום אחד בסיורו ביער מבחין עלי באבא בארבעים שודדים שמצליחים להיכנס למערה נסתרת. פי המערה נפתח כשהם קוראים: "שומשום היפתח!". מאוחר יותר חוזר עלי באבא לבדו למקום, קורא את הסיסמה, ומגלה בתוך המערה כי היא מלאה אוצרות גנובים. לאחיו מתגלה הדבר, ואף הוא הולך אל המערה, קורא: שומשום היפתח!, אך שוכח את הסיסמה לאחר שנכנס לתוכה. כשהשודדים חוזרים הם מוצאים אותו בפנים והורגים אותו.

עלי באבא מוצא את גופת אחיו במערה ומחזירה לעיר כדי לקבור אותה. כשהשודדים מגלים כי הגופה נעלמה מן המערה, הם מבינים כי מישהו נוסף מכיר את סודם. הם מבררים היכן נערך לאחרונה טקס קבורה בסביבה, וכך חושפים את עלי באבא. הם נחושים בדעתם להרוג גם אותו, ומתכננים התקפת פתע על עלי באבא בהסתתרם בתוך כדי חרס. אולם בטרם עולה בידם לבצע את זממם מצילה שפחה אחת, ששמה מורגיאנה ( או מורג'אנה) ,את עלי באבא, כשיצקה שמן רותח על השודדים שבכדים. לאחר הינצלו ממוות משתמש עלי באבא באוצר המערה כדי להבטיח חיים נוחים לו, למשפחתו ולמשרתיו.

עלי בבא בויקיפדיה