גיבור ציד מקראי

גיבור ציד מקראי
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: גיבור ציד מקראי.
זוהי הגדרה בת 15 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: נמרוד .

קצת על נִמְרוֹד:
נִמְרוֹד הוא דמות מקראית המוזכרת בספר בראשית, פרק י', כבנו של כוש, בן חם, בן נח. בניגוד לרוב הדמויות המוזכרות בפרשת נוח, נמרוד אינו מייצג אב קדום של עם כלשהו, אלא עומד כדמות בפני עצמו. הוא אינו מוצג בציון שמו בלבד, כדמויות האחרות בפרשה, אלא מובאים גם פרטים מועטים על חייו, שעל-פיהם היה גיבור ציד, שמלכותו חלה בארץ שנער, בערים בבל, ארך וכלנה (עיר שאינה מזוהה כיום), וכי בנוסף להן ייסד באשור את הערים נינוה, כלח, רסן ורחובות עיר (גם היא אינה מזוהה כיום). בספר מיכה פרק ה', נזכרת "ארץ נמרוד" בהתייחס לאשור.
נמרוד, על פי הכרונולוגיה היהודית, חי כ-215 שנה משנת א'תתק"ח עד יום מותו של אברהם בשנת ב'קכ"ג. על פי המפרשים הוא נרצח על ידי עשיו כשהוא (עשיו) שדד ממנו את הבגד המיוחד שלו.
במדרש נחשב נמרוד לדמות שלילית ביותר, כנראה מכיוון ששמו מתפרש כמביע רצון למרוד כנגד האלוהים, ועיסוקו בציד מצייר אותו כשליט אכזר ואלים. בין השאר מיוחסת לו במדרש היוזמה של בניית מגדל בבל, וכמו כן מסופר עליו במדרש שצווה להשליך לכבשן את אברהם, בעודו צעיר, בשל סירובו לסגוד לאלילי בבל. במדרש רבה מתואר העימות התאולוגי בין אברהם המונותאיסט לבין נמרוד עובד האלילים:

נטלו ומסרו לנמרוד. אמר לו: עבוד לאש. אמר לו אברהם: ואעבוד למים, שמכבים את האש? אמר לו נמרוד: עבוד למים! אמר לו: אם כך, אעבוד לענן, שנושא את המים? אמר לו: עבוד לענן! אמר לו: אם כך, אעבוד לרוח, שמפזרת עננים? אמר לו: עבוד לרוח! אמר לו: ונעבוד לבן אדם, שסובל הרוחות? אמר לו: מילים אתה מכביר, אני איני משתחוה אלא לאוּר – הרי אני משליכך בתוכו, ויבא אלוה שאתה משתחוה לו ויצילך הימנו! היה שם הרן עומד. אמר: מה נפשך, אם ינצח אברהם – אומַר 'משל אברהם אני', ואם ינצח נמרוד – אומַר 'משל נמרוד אני'. כיון שירד אברהם לכבשן האש וניצול, אמרו לו: משל מי אתה? אמר להם: משל אברהם אני! נטלוהו והשליכוהו לאור, ונחמרו בני מעיו ויצא ומת על פני תרח אביו. וכך נאמר: וימת הרן על פני תרח אביו.

– בראשית רבה ל"ח, יג

במסורת היהודית יש הסתייגות משימוש בשם "נמרוד", בשל הדימוי השלילי שנקשר בו. על אף זאת, השם הוא שם פרטי מקובל בקרב חילוניים. הסיפורים שנקשרו לשמו של נמרוד מופיעים גם במסורות הנצרות והאסלאם והשם מופיע כשם משפחה נוצרי. קיימים גם כתבי עת בשטחים שונים הנושאים את השם נמרוד. בחמש מדינות בארצות הברית קיימים יישובים הנושאים את השם נמרוד. הדימוי החיובי של נמרוד כגיבור צייד קיבל ביטוי בשימושו כשם של מטוס קרב בריטי.

נלקח מויקיפדיה