בירת דרום קוריאה

בירת דרום קוריאה
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: בירת דרום קוריאה.
זוהי הגדרה בת 16 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: סיאול .

קצת על סיאול:
סיאול ( קוריאנית: 서울특별시, להאזנה (מידע · עזרה); נהגה כ"סַ‏אוּ‏ל", IPA:‏ [sʌ.ul]) היא עיר הבירה של קוריאה הדרומית, ומרכזה הפוליטי, הכלכלי, החברתי והתרבותי והינה העיר ה-12 בגודלה בעולם. סיאול, ממוקמת בצפון מערב המדינה, דרומית לשטח המפורז, על גדות נהר האן, היא גם המטרופולין השני המאוכלס ביותר בעולם (אחרי טוקיו), עם אוכלסייה של כ-25.6 מליון בני אדם – חצי מאוכלסיית דרום קוריאה, ואיתם עוד 632,000 אנשים מרחבי העולם. עד 1945 הייתה העיר בירתה של קוריאה כולה.
לעיר היסטוריה המשתרעת עד למאה ה-18 לפני הספירה, כאשר נוסדה על ידי ממלכת פקצ'ה, אחת משלוש הממלכות של קוריאה, לאחר מכן בשושלת ג'וסאן, ובאימפריה הקוריאנית. מטרופולין סיאול מכיל ארבעה אתרי מורשת עולמית: ארמון צ'אנגדאוקגונג, מבצר הוואסאונג, ג'ונגמיו, והקברים המלכותיים של שושלת ג'וסאן. סיאול מוקפת הרים, שהגבוה מביניהם הינו הר בוקהאנסאן, הפארק הלאומי הכי מטויל בעולם. בסיאול מספר מבנים המחזיקים בשיאים עולמיים וביניהם: עולם לוט, פארק השעשועים המקורה הגדול בעולם, ומזרקת בנפו, מזרקת הגשר הגדולה בעולם. כמקום הולדתו של הקיי-פופ, נבחרה סיאול ב2011, בפעם השלישית ברציפות, ליעד המתוייר ביותר על ידי תיירים סינים, יפנים, ותאילנדים, עם מעל 10 מליון מבקרים בינלאומיים ב2012.
כיום, סיאול נחשבת עיר גלובלית מובילה, שגדלה במהירות, כתוצאה מגאות וצמיחה כלכליות, ונחשבת כ"נס על נהר ההאן" אשר עלתה מתוך האפר של מלחמת קוריאה, עד להיותה המטרופולין בעלת הכלכלה הרביעית בגודלה בעולם, לאחר טוקיו, ניו יורק ולוס אנג'לס. עם תמ"ג של ארצות הברית (773,900,000,000 $) בשנת 2012. סיאול הינה מרכז טכנולוגי מוביל בעולם, במקום השישי עם מספר החברות ברשימת 500 החברות הטכנולוגיות בעולם, וביניהם סמסונג, LG, ויונדאי מוטור. סיאול היא המרכז העולמי הפיננסי בעל הצמיחה המהירה ביותר בעולם, המדורגת במקום החמישי במדד המרכזים הפיננסיים הגלובלי. מחוז גנגנם, מחוז ג'ונג, והאי יואוי, מהווים את מרכז הטכנולוגיה והמדיה בעיר.
בסיאול יש תשתית מאוד מתקדמת מבחינה טכנולוגית. יש בה את חדירת הפס הרחב של סיבים אופטיים הגבוהה ביותר בעולם, וכתוצאה מכך, חיבורי האינטרנט המהירים בעולם עם מהירות של עד גיגה-ביט לשנייה. תחנת הרכבת המרכזית של סיאול, היא הטרמינל הראשי של הרכבת המהירה של דרום קוריאה, והרכבת התחתית של סיאול והיא רשת הרכבת התחתית הגדולה בעולם לפי אורך, ובעלת הקו המעגלי הגדול בעולם. הרכבת התחתית של סיאול, נחשבת לרכבת התחתית הטובה בעולם, והינה הרכבת היחידה בעולם עם דלתות אוטומטיות בלבד, ובנוסף LTE, וWi-Fi, וDMB, וגם WiBro. סיאול מחוברת בעזרת AREX לנמל התעופה הבינלאומי של אינצ'ון, שדורג כנמל התעופה הטוב בעולם במשך 7 שנים ברציפות (2005-2012), על ידי המועצה הבינלאומית לנמלי תעופה.
בשנת 1986, אירחה העיר את משחקי אסיה, בשנת 1988 את האולימפיאדה, בשנת 2002 את המונדיאל, ובשנת 2010, אירחה את הפורום של הG-20, ונבחרה כעיר המעוצבת בעולם.

נלקח מויקיפדיה