אלת הצדק והנקמה

אלת הצדק והנקמה
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: אלת הצדק והנקמה.
זוהי הגדרה בת 15 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: נמסיס .

קצת על נמסיס:
נמסיס (ביוונית:Νέμεσις) או רמנוסיה, אלת השילם והנקם במיתולוגיה היוונית.
קיימות כמה גרסאות, לא שלמות, לגבי מוצאה של נמסיס. גרסה אחת טוענת שהיא בתו של זאוס ואננקה. גרסה אחרת מציגה אותה כבת של ניקס וגרסה שלישית, בה היא מופיעה כ"מנוסיה" (אלת רמנוס Rhamnus), מציגה אותה כבת אוקיינוס. על פי המיתולוגיה השליך זאוס את נמסיס מהאולימפוס לאחר שנפל קורבן לאחת ממזימותיה.
נמסיס מתוארת כאשה רצינית עם שוט, חרב ומושכות ולעתים עם מאזניים ביד שמאל. בתקופה האלנית תוארה עם צעיף. במיתולוגיה הרומית האלה Invidia (קנאה) משמשת כמקבילה חלקית של נמסיס. היא מופיעה רבות כעיוורת או עם כיסוי על עיניה.
הרעיון של אלת הנקמה שימש השראה לאמנים בתחומים שונים, ציירים, פסלים, מחזאים וסופרים. הסופר אייזק אסימוב כתב ספר מדע בדיוני בשם "נמסיס" שיצא לאור בישראל בהוצאת כתר, 1976, בתרגומו של עמנואל לוטם.
ההיסטוריון הבריטי איאן קרשו קרא לחלק השני בביוגרפיה של אדולף היטלר "נמסיס" (החלק הראשון נקרא אף הוא במונח מהמיתולוגיה היוונית: "היבריס").
המילה "נמסיס" בשפה האנגלית (Nemesis) מתארת נקמה, ומיוחסת אף ליריב מושבע ונקמני של דמות כלשהי. כך, לדוגמה, מוגדר לקס לות'ור כ"נמסיס" של סופרמן.
בסדרת משחקי המחשב Resident Evil ישנה דמות יריב בשם נמסיס, כמו גם בסדרת המשחקים Black & White

נלקח מויקיפדיה