אהובן של אפרודיטה ופרספונה

אהובן של אפרודיטה ופרספונה
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: אהובן של אפרודיטה ופרספונה.
זוהי הגדרה בת 26 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: אדוניס .

קצת על אדוניס:
אדוניס הוא דמות במיתולוגיה הכנענית ובמיתולוגיה היוונית.
הוריו של אדוניס היו מירהא (סמירנה) ואביה ציאוס מלך קפריסין. בת המלך לא כיבדה את האלה אפרודיטה, וכך האלה הנזעמת גרמה לה לרגשי תשוקה כלפי אביה. וכך, בלילה אחד כשציאוס המלך היה שיכור אחרי משתה גדול, נכנסה מירהא למיטתו. משך כל ההריון שמרה הבת על הסוד, אך כשכבר לא יכלה גילתה אותו לאביה. משגילה את התועבה, כעס ציאוס כל כך, עד שסילק את מירהא המבוהלת מהארמון והחל לרדוף אחריה בחרב שלופה. אך רגע לאחר שהניף את החרב, הפכה אותה אפרודיטה לעץ מור, וחרב המלך ביקעה את העץ. מתוך השבר נולד אדוניס הקטן.
המלך, שכמובן לא רצה בילד, נטש אותו למרגלות העץ. נכמר ליבה של אפרודיטה,ולכן מסרה את אדוניס לאלה פרספונה. לאחר שנים מספר התחרטה על כך אפרודיטה ורצתה את אדוניס בחזרה, אך פרספונה לא רצתה למסור אותו. הוויכוח נפתר במשפט שערכה המוזה קאליופה, שחילקה את השנה לשלושה חלקים שווים – בחלק הראשון על אדוניס להיות עם פרספונה, בחלק השני עם אפרודיטה ובשלישי יוכל להיות היכן שיחליט בעצמו. הילד, שגדל עם פרספונה, רצה תמיד להישאר איתה בחלק השלישי של השנה. הדבר לא מצא חן בעיני אפרודיטה, ובעזרת החגורה הקסומה שלה היא אילצה את אדוניס להישאר איתה גם בחלק השלישי של השנה, ובסופו של דבר שייכה לעצמה גם את החלק של פרספונה. פרספונה הזועמת הלכה לארס, מאהבה של אפרודיטה, וסיפרה לו שאפרודיטה מעדיפה את אדוניס על פניו. בהתקף קנאה ארס הפך לחזיר בר ותקף את אדוניס באיבר זכרותו, עד שזה דימם למוות מול עיניה של אפרודיטה.
מדמו אשר טיפטף לארץ יצרה אפרודיטה פרח שינציח את זכרו – הכלנית (למרות זאת, הפרח שקרוי על שם אדוניס הוא הדמומית). לזכר מותו של אדוניס, במועד קבוע בשנה, מי נהר איברהים הנשפכים לים התיכון ליד גבל, בלבנון של היום, מאדימים מדמו של אדוניס. בפולחן נפוץ בכנען הנשים היו נוהגות להתאבל על מות אדוניס. אדוניס נחשב המקביל לאוזיריס במיתולוגיה המצרית ולתמוז במיתולוגיה המסופוטמית.

נלקח מויקיפדיה