תיבת פנדורה

תיבת פנדורה
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: תיבת פנדורה.
זוהי הגדרה בת 11 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: פרשה הטומנת בחובה צרות .

קצת על מיתולוגיה היוונית:
מיתולוגיה היוונית פנדורה (ביוונית: Πανδώρα;‏ πᾶν "כל" ו-δῶρον "מתנה") הייתה האישה הראשונה שעוצבה על ידי זאוס כחלק מהעונש שלו למין האנושי על כך שגנבו ממנו את סוד האש.
הטיטאן אפימתאוס היה אחראי על מתן תכונה חיובית לכל חיה. אך כאשר הגיע הזמן לתת לאדם תכונה חיובית – לא נשאר דבר. פרומתאוס, אחיו, הרגיש שכיוון שהאדם עליון לכל החיות האחרות, עליו לקבל מתנה ייחודית. לכן, גנב פרומתאוס את האש מזאוס ומסר אותה לאדם.
זאוס התרגז ויצר אישה בשם פנדורה כעונש לאדם. פנדורה קיבלה מספר תכונות מהאלים: הפיסטוס עיצב אותה מחימר ונתן לה צורה, אפרודיטה נתנה לה יופי ואפולו נתן לה כשרון מוזיקלי ואת היכולת לרפא. אחריהם נתן לה הרמס קופסה, אמר לה לא לפתוח אותה לעולם, ונתן לה את הסקרנות.
פרומתאוס הזהיר את אחיו אפימתאוס לא לקבל מתנות מהאלים, אך האחרון לא הקשיב לאחיו, וכשפנדורה הגיעה אליו הוא התאהב בה והתחתן איתה.
עד אז, המין האנושי חי בעולם מושלם ללא דאגות. אפימתאוס אמר לפנדורה לעולם לא לפתוח את הקופסה. אולם, יום אחד, הסקרנות של פנדורה גברה עליה, והיא פתחה את הקופסה. במעשה זה, שיחררה פנדורה את כל האסונות לעולם (דבר, עצב, עוני, פשע וכו'). פנדורה מיהרה לסגור את הקופסה, אבל חתמה בתוכה את התקווה בלבד. העולם נשאר עגום וקר לתקופה ארוכה, עד שפנדורה פתחה את התיבה שנית ושיחררה את התקווה לעולם. סיפור זה אמור להסביר את המקור לתקווה ולאסונות בעולם.
בתם של אפימתאוס ופנדורה היא פיירה, שהתחתנה עם דאוקליון. שניהם היו היחידים ששרדו את המבול.

נלקח מויקיפדיה