קנוניה

קנוניה
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: קנוניה.
זוהי הגדרה בת 6 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: הסכם חשאי, קונספירציה .

מידע רנדומלי על הביטוי "קונספירציה ":

קנוניה היא מזימה הנרקמת בחשאי בין מספר אנשים. הקנוניה מתוכננת על מנת להרע לאדם כלשהו, להורידו ממעמדו, לגרום לו נזק כלכלי, לפגוע בו, או אף להתנקש בחייו.

מקור המילה "קנוניה" הוא במשנה.

"וכן היה רבן שמעון בן גמליאל אומר, הערב לאישה בכתובתה, והיה בעלה מגרשה, ידירנה הנאה, שמא יעשו קנוניה על נכסיו של זה, ויחזיר את אשתו".

הסבר: אדם קיבל על עצמו להיות ערב לתשלום דמי כתובה לאשה, אם וכאשר בזמן גירושיה לא יהיו כספים בידי הבעל כדי לשלם בעצמו.

קובעת המשנה: הערב לא ישלם את דמי הכתובה, טרם שהבעל יידור נדר, שמכאן ולהבא, אין האישה יכולה ליהנות ממנו, כלומר, אין הם יכולים להינשא בשנית.

קביעה זו של המשנה, באה כדי למנוע מהבעל והאישה לעשות קנוניה כנגד הערב, בכך שיביימו את גירושיהם, יקבלו מהערב את כספי הכתובה, על פי התחייבותו בכתב הערבות, ואז יתחתנו שוב לאחר שכבר אכלו את כספי הערב.

מגילת אסתר מספרת לנו על בגתן ותרש שני שומרי הסף של אחשוורוש מלך פרס אשר זממו לרצוח את המלך, אך קנוניה זאת סוכלה על ידי מרדכי היהודי ששמע את הדברים, ומסרם לאחייניתו אסתר המלכה, זאת דיווחה על כך למלך בשמו של מרדכי, וכעונש על תכנון הקנוניה, הוצאו בגתן ותרש להורג, בתלייה.

קונספירציה בויקיפדיה