קונוטציה

קונוטציה
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: קונוטציה.
זוהי הגדרה בת 8 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: משמעות נוספת .

קצת על סמנטיקה:
סמנטיקה, קונוטציה (או: משמעות לוואי, הוראת לוואי) כוללת את כל מה שמילה מסוימת מביעה מעבר למשמעות היסודית שלה, שהיא הדנוטציה. הדנוטציה היא בדרך כלל אובייקטיבית ושווה אצל כל הדוברים, ואילו הקונוטציה משקפת את עמדת הדובר ואת התייחסותו הסובייקטיבית למילה. בכלל זה, קונוטציה היא גם המשמעות הרגשית הנלווית למילה מסוימת.
הבלשן גד בן-עמי צרפתי כתב:

ההוראה [דנוטציה] היא התפקיד הסמנטי הטהור של המילה, ואילו הוראת הלוואי [קונוטציה] היא מכלול רגשות, הערכות, זיכרונות ותסמיכים (אסוציאציות) שהמילה מעוררת בנו. נֹאמר, למשל, שהוראת המילה 'אימא' היא 'אישה ביחס לבניה', ואילו הוראת הלוואי שלה יכולה להיות רגשי חיבה, געגועים, זיכרונות הילדות וכדומה – וגם תרעומת ואפילו איבה. הוראת המילה 'מלחמה' היא 'התנגשות בין צבאות עוינים', והוראת הלוואי יכולה להיות רגש של התלהבות, של פחד, של כאב ועוד.

לעתים הקונוטציה עשויה להבדיל בין מילים בשפה שיש להן משמעות יסודית זהה. לדוגמה, לביטויים "נפטר", "הלך לעולמו", "מת" ו"התפגר" יש משמעות יסודית אחת שווה – חייו של האדם נפסקו. ואולם, ל"נפטר" ול"הלך לעולמו" יש קונוטציה חיובית, ל"התפגר" יש קונוטציה שלילית ואילו ל"מת" אין בדרך כלל קונוטציה. קונוטציה יכולה לשמש גם כאמצעי ספרותי או רטורי: לדוגמה, שימוש במילה "אביב" מעורר קונוטציות של התחדשות ולבלוב אצל הקורא או השומע.
יש המבחינים בין קונוטציה, ובין אסוציאציה. המילה קונוטציה משמשת לציון קשר של משמעות, בעוד אסוציאציה היא קשר כלשהו. לצבע אדום למשל יכולה להיות קונוטציה של דם, אולם הוא יכול לעורר אסוציאציות כמו פרחים, נשים, שטיח הגלובוס, מאדים, אימפריה, ואפילו חברת האוטובוסים דן, המאופיינת על ידי צבעים אדומים וכחולים. הגבול בין קונוטציה ואסוציאציה מטושטש, ותלוי במידה רבה בהקשר ובאדם. לדוגמה, הצבע אדום יכול לעורר קונוטציה אל השטיח האדום בהקשר של פרסי האוסקר, ובאותה העת יכול להיות בעל קונוטציה למאדים בהקשר של אסטרולוגיה (הכוכב האדום).
השימוש בקונוטציות עשוי לאפיין ז'אנרים שונים של כתיבה: בנאום, בפשקוויל או בפרסומת עושים בדרך כלל שימוש רב בקונוטציות, ולעומת זאת בכתיבה מדעית או אנציקלופדית מקובל למעט ככל האפשר בקונוטציות.

נלקח מויקיפדיה