צרי

צרי
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: צרי.
זוהי הגדרה בת 3 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: שרף עץ ששימש לריפוי, תרופה, גהה, מזור .

מידע רנדומלי על הביטוי "תרופה":

משחת שיניים היא משחה או ג'ל המשמש לניקוי ולשיפור המראה האסתטי והבריאות של השיניים. השימוש בה נעשה לרוב באמצעות מברשת שיניים. השימוש במשחת שיניים מועיל להיגיינת הפה: היא מסייעת בהסרת פלאק ומזון מהשיניים, היא עוזרת בהפחתה ומיסוך של באשת הפה והיא משחררת מרכיבים פעילים כמו פלואוריד על מנת למנוע מחלות שיניים וחניכיים. רוב האנשים במדינות מפותחות מחשיבים את משחת השיניים כחיונית ומשתמשים בה לפחות פעם ביום.

האזכור הקדום ביותר הידוע לנו לגבי משחת שיניים נמצא בכתב יד מצרי מהמאה ה-4 לספירה, אשר בו רישומים המתארים תערובת אבקות של מלח, פלפל שחור, עלי נענע ופרחי אירוס. הרומאים השתמשו בתערובות של משחת שיניים שמבוססות על שתן אדם. הואיל ושתן מכיל אמוניה, קרוב לוודאי שהוא היה יעיל בהלבנת שיניים. מתכון למשחת שיניים אמריקאית מן המאה ה-18 שהתגלה, מכיל לחם שרוף. נוסחה אחרת שתקופתה מוערכת סביב תקופה זו, מכילה דם דרקון (סוג של שרף אדמדם), קינמון ואלום שרוף.

אולם, משחות שיניים או אבקות לא הפכו לחומרים בשימוש יומיומי עד המאה ה-19. בעשור הראשון של המאה ה-19, השימוש במברשת השיניים נעשה בדרך כלל רק עם מים, אך אבקות שיניים התחילו במהרה לצבור אהדה. רובן הוכנו בבית, כאשר המרכיבים השכיחים הם גיר, לבנה כתושה ומלח. אנציקלופדיה ביתית מ-1866 המליצה על שימוש בעפרון פחם, והזהירה מפני אבקות שיניים ביתיות הגורמות ליותר נזק מאשר תועלת בהשוואה לאבקות המשווקות באופן מסחרי.

תרופה בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "גהה":

מרכז לבריאות הנפש גהה הוא בית חולים פסיכיאטרי השוכן בפתח תקווה. בית החולים שייך לשירותי בריאות כללית, וממוקם ליד בית החולים בילינסון. כיום (2010) בית החולים מסונף לפקולטה לרפואה ע"ש סאקלר באוניברסיטת תל אביב. בנוסף, בית החולים מהווה גורם מקצועי מייעץ למרכז רפואי רבין, למוסדות הרווחה השונים, למוסדות החינוך ולבתי המשפט בישראל.

בית החולים הוקם בשנת 1942‏ בסמוך לצומת הנקרא כיום מחלף גהה, על שמו. שמו של בית החולים, שמשמעותו היא "מרפא", ניתן לו על ידי דוד רמז.

בשנת 1968 החלה בניית משכנו הנוכחי של בית החולים, ליד בית החולים בילינסון, ובשנת 1972 עבר בית החולים למשכנו הנוכחי. מבנה בית החולים תוכנן על ידי האדריכל זוכה פרס ישראל אריה שרון, יחד עם בנו האדריכל אלדר שרון.

תחומי הפעילות העיקריים של בית החולים הם אשפוז פסיכיאטרי פעיל ושיקומי, טיפול אמבולטורי (פרוצדורה רפואית שאינה דורשת אשפוז בבית חולים), ייעוץ ואבחון. האשפוז הנו אשפוז פעיל כשאורך האשפוז הממוצע הוא 45 יום. בית החולים מתהדר בכך שמספר החולים החוזרים לאשפוז תוך חצי שנה הוא הנמוך במדינה.

בית החולים מחולק לשתי חטיבות עיקריות: חטיבת המבוגרים וחטיבת הילדים והנוער, כאשר כל אחת מהחטיבות מחולקת לשירות אמבולטורי ואשפוזי.

גהה בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "מזור ":

יישובים במחוז המרכז:

דף קטגוריה זה כולל את 22 קטגוריות המשנה הבאות, מתוך 22 בקטגוריה כולה. (לתצוגת עץ)

דף קטגוריה זה כולל את 200 הדפים הבאים, מתוך 248 בקטגוריה כולה. (לתצוגת עץ)

מזור בויקיפדיה